Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی گفت:

بخش خصوصی مولفه ارزشمند تامین امنیت غذایی در کشور است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باور عمیق و اقتصادی من سپردن امور به بخش خصوصی است و این بخش مولفه ارزشمند تامین امنیت غذایی در کشور است.

بخش خصوصی مولفه ارزشمند تامین امنیت غذایی در کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، غلامرضا نوری در نشست با فعالین و تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد:ساختار اجرایی و نظارتی وزارت جهادکشاورزی آمادگی مشارکت در انجام وظایف تعریف شده با بخش خصوصی را دارد .

وی تصریح کرد: اخیرا" تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حاشیه اراضی زراعی و باغی حاصلخیز کشاورزی افزایش یافته است که اگر این امر گسترش یابد ، امنیت غذایی نسل های آینده به خطر می افتد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: مصرف بهینه آب ضروری است و تمهیداتی اندیشیده شده است و اختیاراتی به استان‌ها داده شده تا ناترازی های برق مدیریت شود و بهره برداران خیلی متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه پول گندم کاران و کلزا کاران طبق برنامه در حال پرداخت است، خاطر نشان کرد: نمی‌گزاریم تولید فدای تنظیم بازار شود و همسو با تولید، توزیع انجام می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث برق خورشیدی اعلام آمادگی کرده‌ایم و هیچ مشکلی در تأمین زمین برای ایجاد مزارع خورشیدی نداریم.

نوری خاطر نشان کرد: بحث دریاچه ارومیه برای همه مهم است و همه برنامه‌ها باید با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه پیش رود و به اصلاح روش آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود.

وی با بیان اینکه، به دنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی هستیم، ادامه داد:  یکی از اهداف راهبردی وزارت جهاد کشاورزی  تولید اقتصادی محصولات کشاورزی و همچنین فعالیت اقتصادی سودآور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید