Iranian Agriculture News Agency

تداوم افتتاح طرح‌های کشاورزی در دومین روز از سفر قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی به خراسان جنوبی

به مناسبت دهه فجر، دو واحد مرغداری پولت در ماژان شهرستان خوسف و خط تولید پنیر (uf) کارخانه شیر در بیرجند با حضور کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی افتتاح و از شهرک گلخانه‌ای ۳۰ هکتاری در حال ساخت ماژان شهرستان خوسف بازدید شد.

تداوم افتتاح طرح‌های کشاورزی در دومین روز از سفر قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی به خراسان جنوبی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، همزمان با ایام دهه فجر و در دومین روز از سفر قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به این استان، با حضور مهدی جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی و فرماندار خوسف، دو واحد مرغداری پولت در ماژان شامل؛ پروژه پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان و پروژه پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۳۲ هزار قطعه در روستای کریم‌آباد بخش ماژان با اعتبار ۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

افتتاح این دو پروژه به نمایندگی از ۲۴ پروژه قابل افتتاح خانواده جهاد کشاورزی شهرستان خوسف در دهه فجر با مجموع اعتبار بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان اجرایی شد.

در این بازدید قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به منظور پرداخت تسهیلات و تامین نهاده اولیه واحدها، قول مساعد دادند.

خط تولید پنیر (uf) کارخانه شیر ستره بیرجند نیز امروز پنجشنبه ۱۹ بهمن همزمان با ایام دهه فجر با حضور کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی، مهدی جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان خط پنیر (uf) کارخانه شیر ستره بیرجند افتتاح شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در خراسان جنوبی راه‌اندازی پالایشگاه شیر در استان است.

جعفری با اشاره به این که این مجموعه سال ۹۲ افتتاح شده است و یک‌هزار و هفت خانوار سهامدار این شرکت هستند، افزود: روزانه ۱۷ تن شیر تحویل این کارخانه می‌شود.

وی با اشاره به این که ظرفیت شیر قابل فرآوری در این ‌مجموعه ۸ تن است، ادامه داد: ظرفیت تولید پنیر این کارخانه ۲۲۰ تن در ماه می‌باشد.

جعفری سرمایه‌گذاری خط پنیر این شرکت را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام ‌کرد و افزود: در حال حاضر هفت نفر به صورت مستقیم در خط تولید پنیر مشغول فعالیت هستند.

وی مساعدت از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه و رونق این مجموعه را خواستار شد.

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از گسترش طرح‌های گلخانه‌ای

شهرک گلخانه‌ای ماژان شهرستان خوسف نیز با حضور قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت. این شهرک گلخانه‌ای ۳۰ هکتاری در حال ساخت، قابلیت گسترش به بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان را دارد.

کاظم خاوازی در این بازدید با بیان این که باید سرمایه‌گذار کلان برای این شهرک گلخانه‌ای جذب شود، گفت: وزارتخانه هم برای تکمیل آن کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید