Iranian Agriculture News Agency

دولت سیزدهم با برنامه و هدفمند در حوزه‌های مختلف گام بر می‌دارد

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم آئین تجلیل از روابط عمومی‌های بخش کشاورزی استان، گفت: روابط عمومی‌ها یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و امیدآفرینی در جامعه هستند.

دولت سیزدهم با برنامه و هدفمند در حوزه‌های مختلف گام بر می‌دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری بیان کرد: فرارسیدن 27 اردیبهشت‌ماه؛ روز روابط عمومی و ارتباطات را به‌تمامی دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش شبکه روابط عمومی بخش کشاورزی که برای ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات و امید آفرینی در جامعه کشاورزی گام برمی‌دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و بی‌شک روابط عمومی نبض حیاتی برای موفقیت یک سازمان است که پیونددهنده ارتباطات درون‌سازمانی با مخاطبان بیرونی بوده و می‌تواند هرآنچه را که در بطن یک سازمان رخ می‌دهد به‌درستی ادراک کرده و در زمان و شرایط مناسبِ آن اطلاع‌رسانی کند و در تعامل با مخاطبان داخلی و جامعه هدف بیرونی بازخورد را دریافت و در مسیر پیشرفت نهادینه کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به فعالین این حوزه در بخش کشاورزی گفت: روابط عمومی های بخش کشاورزی با ایجاد باور صحیح در جامعه نقش موثری در ایجاد شتاب در رونق تولید در بخش کشاورزی دارند. 

حسین برزگر با اشاره به اینکه،بخش کشاورزی بدون مشارکت مردم جایگاهی ندارد افزود: فعالین حوزه روابط عمومی باید با ایجاد باوروکاشتن بذر ایده وفکر در جامعه در توسعه بخش از طریق جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی موثر باشند.

وی،با اشاره به اینکه، هم‌اکنون کشور در وضعیت حساسی قرار دارد افزود: در شرایط کنونی، کشور به توانایی‌ها ونقش فعالین روابط عمومی نیاز بیشتری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: دولت سیزدهم با برنامه و هدفمند در حوزه‌های مختلف گام بر می‌دارد و در بخش کشاورزی نیز اقدامات موثر وخوبی انجام داده است و هم‌اکنون به بیش از 90 درصد امنیت غذایی وخودکفایی رسیده ایم و اقداماتی که دولت در حوزه مدیریت آب سبز واستفاده بهینه آب انجام داده است و اقدام مهمی که در برنامه هفتم در خصوص سلامت محصولا  شروع می‌شود هدفمند و با برنامه است.

وی با اشاره به اینکه تا سه سال گذشته در استان برای مسئله آب مشکلاتی بود توضیح داد: طراحی خوبی توسط استاندار محترم و کل مجموعه استان در لایه غربی، شرقی ومیانی انجام شد که  در حوزه نیمه غربی تکمیل 26 پروژه تامین آب با اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری، بخش خصوصی و خط اعتباری استان  با بیش از 600 میلیارد تومان و در نیمه میانی تکمیل سد بابا حیدر، سد بیدکان، گهرو و.... مجموعا 200 میلیون متر مکعب آب سازماندهی شد و دو هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا و130 رشته قنات لایروبی شد در لایه شرقی که مهم‌ترین چالش را داشتیم پروژه انتقال آب حضرت قمر بنی هاشم و آغاز احداث 43 مجتمع دامپروری و  19 شهرک گلخانه‌ای با ایجاد اشتغال برای 25 هزار نفر انجام شد که اقدامات بسیار موثر و خوبی بود.

برزگر خاطرنشان کرد: در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، توسعه گلخانه‌ها، پرداخت تسهیلات، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و رشد تولید دو سال متوالی رتبه برتر کشوری را بخش کشاورزی استان اخذ کرد، همچنین اقدامات بسیار موثر در سطح کشور انجام شد که پس از هشت سال تراز اقتصادی منفی در این بخش در سال گذشته تراز اقتصادی بخش کشاورزی مثبت شد.

وی با اشاره به مدیریت خوب منابع آب در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های گذشته یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی تحویل شده بود که  بهره‌وری به ازای هر متر مکعب، 700 گرم ماده خشک بود اما در سال گذشته با 700 میلیون متر مکعب آب تحویلی به بخش کشاورزی به بهره‌وری به بیش از یک کیلو و 900 گرم ماده خشک به ازای هر متر مکعب آب رسیده‌ایم که بخاطر نفوذ دانش و تلاش‌های شبانه روزی این بخش است.

برزگر توضیح داد: در بخش کشاورزی بدون مشارکت مردم قطعا جایگاهی نداریم و حضور سرمایه‌گذار بخش خصوص در پروژه سد بیدکان، سنگبیل، فرادنبه، ده کهنه روگر، فلارد 1 و.... دیگر پروژه‌ها باعث شد پس از سال‌ها رکود هم‌اکنون در کمترین زمان ممکن طرح‌های مذکور  اجرا کردند و هم‌اکنون نیزطرح‌های بزرگی مثل کاج وکوران آباد با بیش از هزار هکتار اراضی منتظر بخش خصوصی است که یکی از رسالت‌های فعالین در حوزه روابط عمومی ایجاد باوروکاشت بذر فکر و ایده در جامعه و افزایش اعتماد و سرمایه‌گذاری است.

در پایان از فعالین روابط عمومی‌های بخش کشاورزی استان تجلیل شد.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید