Iranian Agriculture News Agency

۵۹۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر پرداخت نشده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: ۵۹۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران هم‌استانی باقی‌مانده است که بر اساس پیگیری‌های انجام شده، به‌زودی پرداخت خواهد شد.

۵۹۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر پرداخت نشده است
به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، رضا تنگستانی‌مکان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر، بیان کرد: امسال کشاورزان گندم‌کار هم‌استانی ۸۵ هزار هکتار به‌صورت دیم و ۱۷ هزار هکتار به‌صورت آبی کشت کردند.
 
وی افزود: کاهش بارندگی و خشکسالی باعث شد تا به بخش قابل توجهی از اراضی گندم استان خسارت گسترده‌ای وارد شود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه ۳۲۰ کمباین از مزارع آبی استان در برداشت گندم مشارکت دارند، گفت: تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۴۵۰ تن گندم از گندم‌کاران بوشهری خریداری شده است.
 
تنگستانی‌مکان توضیح داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان هم‌استانی به‌صورت تضمصینی خریداری می‌شود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم توسط ۱۳ مرکز مباشرین و ملکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت انجام شده است.
 
وی از پرداخت ۱۷۲ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان خبر داد و افزود: ۵۹۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران هم‌استانی باقی‌مانده است که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، به‌زودی پرداخت خواهد شد.
 
تنگستانی مکان یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در اداره کل غله و خدمات بازرگانی در حال تکمیل و ارسال لیست پرداختی به بانک هستند که از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات انجام شده اجازه دلال بازی در خرید گندم و همچنین خارج شدن از استان را نخواهیم داد.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید