Iranian Agriculture News Agency

سهولت تأمین، ابزار تنظیم بازار است

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به رویکرد این سازمان در حمایت از تعدد و تنوع مراکز انبارش و عرضه مواد پروتئینی بر اهمیت سهولت تامین به موقع با هدف تنظیم بازار تاکید کرد.

سهولت تأمین، ابزار تنظیم بازار است

 

 به گزارش خبرنگار ایانا مجتبی نوروزی در جریان بازدید از مرکز بارانداز و دپوی گوشت شباهنگ در منطقه کهریزک تهران که با همراهی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انجام شد، با تاکید بر رویکرد سازمان دامپزشکی مبنی بر دسترسی آسان شهروندان به مواد پروتئینی بهداشتی با منشأ دامی اعلام کرد: مجموعه هایی از این دست مورد حمایت سازمان دامپزشکی هستند. 

وی با بیان این که این مجموعه با ظرفیت سردخانه بیش از ۱۵ هزار تن و امکان بسته بندی گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت بهداشتی آماده تامین بازار تهران است افزود: تنوع و تعدد احداث چنین مراکزی در مناطق مختلف تهران، باعث کاهش دغدغه مردم برای تأمین گوشت قرمز و مرغ خواهد شد.

نوروزی گفت: ورودی روزانه این مجموعه ۲۰۰ تن گوشت تنظیم بازاری است که از این محل در اختیار شبکه توزیع قرار می گیرد. 

وی تاکید کرد: گوشت تنظیم بازاری با ارز دولتی وارد کشور می شود و لزوما باید با قیمت های تنظیم بازاری وارد بازار عرضه شود که اختلاف قیمت آن با قیمت بازار آزاد تفاوت چشمگیری دارد. 

وی با اشاره به حرکت رو به رشد پرورش و تولید دام و تامین نهاده های دامی و غنای مراتع در شرایط حاضر، از هدف گذاری و برنامه ریزی در جهت صادرات گوشت قرمز خبر داد و افزود: اولویت اول ما دام کشتار شده، گوشت پروسس شده و بسته بندی است.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید