Iranian Agriculture News Agency

رونق صنعت آبزی‌پروری استان بوشهر در دولت سیزدهم

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صنعت آبزی پروری از اوایل دهه هفتاد در این استان آغاز شد که با حمایت‌های دولت سیزدهم شاهد رونق مضاعف این صنعت هستیم.

رونق صنعت آبزی‌پروری استان بوشهر در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عقیل امینی  بیان کرد: تا قبل از دولت شهید آیت الله رئیسی تعداد ۱۹ کارگاه تکثیر میگو و ۱۱ سایت پرورش در استان بوشهر وجود داشت که در دولت سیزدهم به ۲۳ کارگاه و ۱۳ سایت پرورش میگو رسیده است.

وی با اشاره به رشد محسوس صنعت پرورش ماهی در دولت سیزدهم افزود: ۱۶ مزرعه به تعداد ۷۹ قفس با ظرفیت ۱۱ هزار تن تولید ماهی در استان بوشهر فعال است.

امینی ادامه داد: در صنعت پرورش ماهی در قفس تا سال ۱۳۹۹ فقط دو مزرعه با ظرفیت اسمی تولید ۵۰۰ تن وجود داشت که هم اینک به ۱۶ مزرعه به تعداد ۷۹ قفس با ظرفیت 11 هزار تن تولید ماهی افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: میزان تولید در بخش پرورش ماهی در استخرهای پیش ساخته و بتنی پیش از دولت مردمی ۶ تن بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم تولید جلبک، صدف خوراکی و زینتی، ماهیان زینتی، زالو و کرم نرئیس افزایش یافته و امسال نخستین کارگاه تولید کرم نرئیس برای تامین خوراک مولدین میگو و همچنین کارگاه تولید صدف خوراکی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

امینی گفت: فعالیت‌های شیلاتی یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی استان بوشهر به حساب می‌آید که از لحاظ اشتغال زایی، درآمد و تامین بخش مهمی از پروتئین جامعه جایگاه مهمی در استان و کشور دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به درخواست صیادان بندر ریگ در رابطه با لایروبی اسکله، آب شرب و رنگ آمیزی سایبان اسکله، گفت: این مهم از مطالبات برحق جامعه صیادی است و برای تحقق آن تلاش خواهد شد.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید