Iranian Agriculture News Agency

تاثیر اتاق اصناف کشاورزی در ورود دانش و تنظیم بازار محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرد بودن فعالیت‌های بخش کشاورزی مانعی برای ورود دانش به این بخش است که اتاق اصناف کشاورزی می‌تواند در ورود دانش به این بخش و تنظیم بازار محصولات کشاورزی اثرگذار باشد.

تاثیر اتاق اصناف کشاورزی در ورود دانش و تنظیم بازار محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم گرامیداشت روز اصناف که با حضور رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران، مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بیان کرد: ما تشکیل اتاق اصناف کشاورزی را برای کارکرد و توانمندی آن در راستای حل مشکلات کشاورزی بسیار مهم تلقی می‌کنیم.

وی افزود: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی به این دلیل بود که به کشاورزان هویت اجتماعی بدهد و ما تشکیل آن را به فال نیک می‌گیریم. حتی اگر تنها مأموریت اتاق اصناف کشاورزی، صدور پروانه به‌عنوان یک سند معتبر برای کشاورزان بود نیز برای تأسیس آن دلیل کافی وجود داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی توضیح داد: کشاورزان به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و باید هرچه در توان داریم برای هویت بخشی و اهمیت دادن به آنها تلاش کنیم و به همین دلیل باید تشکیل اتاق اصناف کشاورزی را که پیش از این به‌صورت نظام صنفی در استان فعالیت می‌کرد، به‌صورت ویژه به کشاورزان تبریک گفت. اتاق اصناف قرار است رابطه مابین دستگاه‌های خدمات دهنده و کشاورزان را ساماندهی کند.

فتحی بر لزوم مشارکت اتاق اصناف کشاورزی در تصمیم گیری‌های این بخش تأکید کرد و گفت: اتاق اصناف را باید در جلسات مختلف حوزه کشاورزی که تصمیم گرفته می‌شود حضور داشته باشند چراکه تصمیم آنها واقعی خواهد بود. البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که اگر تشکیلاتی را راه‌اندازی می‌کنیم صرفاً برای مطالبه گری نیست و تشکل‌هایی مانند اتاق اصناف کشاورزی باید جایگاه و وظایفی نیز برای خود تعیین و آن را به بهترین شکل انجام دهند.

وی افزود: اگر نتوانیم تولید را به درستی هدایت کنیم همین وضعیت خواهد بود و در حوزه تنظیم بازار با مشکل گرانی روبه‌رو می‌شویم و این مسائل باید با خرد جمعی برطرف شود و این ظرفیت در اتاق اصناف کشاورزی وجود دارد که باید به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرد بودن فعالیت‌های کشاورزی یکی از موانعی است که بر سر راه اقدامات مختلف در این حوزه است و اتاق اصناف کشاورزی می‌تواند این خلأ را پوشش داده و سازماندهی را بر عهده بگیرد و دروازه ورود بخش دانش به کشاورزی تلقی شود. زمانی می‌توانیم از این موارد در فرایند تولید استفاده مطلوب کنیم که در قالب کشاورزی قراردادی که زمینه ساز کشاورزی علمی است، پیش برویم و اتاق اصناف کشاورزی در این زمینه باید به دنبال پشتیبان باشد و ما هم باید در خدمت آنها باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی از طرف اتاق اصناف کشاورزی به نمایندگی از جانب کشاورزان از خدمات و تلاشهای اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در پیگیری مشکلات و مسائل بخش کشاورزی تجلیل شد.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید