Iranian Agriculture News Agency

تولید 10 درصد عدس کشور در شهرستان ورزقان

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: سطح زیر کشت عدس در این شهرستان 12 هزار و 920 هکتار است که در تناوب با غلات کشت می‌شود.

تولید 10 درصد عدس کشور در شهرستان ورزقان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امید علی جلالی در روز مزرعه عدس در شهرستان ورزقان بیان کرد: عدس از محصولات اصلی زراعی شهرستان ورزقان است و رتبه اول در سطح استان را به خودش اختصاص داده و در شهرستان بعد از گندم در رتبه دوم قرار دارد که در تناوب با غلات کشت می‌شود و نقش بسزایی در بهبود حاصلخیزی، ساختار خاک و افزایش عملکرد دارد.

وی با بیان اینکه 10 درصد عدس کشور در شهرستان ورزقان تولید می‌شود، ادامه داد: امسال 12 هزار و 920 هکتار از مزارع عدس شهرستان در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها کشت شده است و کشاورزان طرف قرارداد از توصیه‌های آموزشی ترویجی و توزیع رایگان کود‌های بذر مال و اسید آمینه بهره بردند.

جلالی توضیح داد: برای افزایش نفوذ دانش بین کشاورزان عدس‌کار این مدیریت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله روز مزرعه برای بهره‌برداران کرده است تا بدین طریق با روش‌های مکانیزه کشت این محصول آشنا شوند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری رویداد روز مزرعه، آشنایی کشاورزان با ارقام جدید عدس، کشت مکانیزه و تاریخ مناسب کاشت عدس است که در این روز مزرعه به‌صورت عملی وضیعت رشد ارقام جدید که شامل ارقام صنا و بیله سوار است را مشاهده کردند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید