Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20 درصدی تولید زردآلو در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی امسال و کاهش سرمازدگی بهاره، تولید این محصول نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 درصدی تولید زردآلو در بیضا

 به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی بیان کرد: برداشت زردآلو در سطح بیش از 15 هکتار از باغات این شهرستان از اواخر خردادماه آغاز شده است و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی با توجه به میانگین عملکرد 12 تنی محصول زردآلو در هر هکتار پیش‌بینی کرد: بالغ‌بر 180 تن محصول از سطح باغ‌های این شهرستان جمع‌آوری شود که این میزان نسبت به سال گذشته 30 تن افزایش دارد.

مویدی اضافه کرد: درختان زردآلوی کشت شده از ارقام شکر پاره، قیسی، تخم گردی و خیاری است که به روش آبیاری قطره‌ای مشروب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برداشت زردآلو به‌صورت دستی انجام می‌شود و مهارت کارگران در نحوه برداشت و بسته‌بندی حائز اهمیت است.

این مقام مسئول توضیح داد: علاوه بر فروش این میوه به‌صورت خام و تهیه لواشک، مربا، کمپوت، ترشک و برگه زردآلو خانگی از سال جاری بخشی از زردآلوی تولید شده، به تنها واحد میوه خشک کنی این شهرستان ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا یادآور شد: تولید این میوه تابستانه در شهرستان بیضا سهم اشتغال‌زایی بالایی در مرحله برداشت و فرآوری دارد.

شهرستان ‌بیضا در 60 کیلومتری شیراز قرار دارد و با چهار هزار و ۲۲۸ هکتار باغ از قطب‌های تولید محصولات باغی استان فارس است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید