Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی؛

یک گلخانه تابع اقلیم در شهرستان فسا به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از افتتاح یک واحد گلخانه تابع اقلیم محصولات سبزی و صیفی برای اولین بار در شهرستان فسا خبر داد.

یک گلخانه تابع اقلیم در شهرستان فسا به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمدصادق فانی بیان کرد: این گلخانه به مساحت هزار و 200 متر مربع و با اعتبار سه میلیارد ریال آورده شخصی به بهره‌برداری رسید. 

به گفته وی؛ با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال سه نفر فراهم شده است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سطح گلخانه‌های فعال در شهرستان بالغ‌بر 25 هکتار است، توضیح داد: افزایش تولید در واحد سطح، کاهش تبخیر و تعرق و کاهش مصرف آبیاری، محافظت در برابر تنش‌های محیطی کاهش سرعت بادهای شدید و جلوگیری از ریزش گل و میوه، افزایش کیفیت محصول از مزایای استفاده از گلخانه‌های تابع اقلیم است. 

فانی توضیح داد: این طرح به‌عنوان یک طرح الگویی برای توسعه گلخانه‌های تابع اقلیم با مشارکت ۱۰۰ درصدی بهره‌بردار انجام شده است و می‌تواند نقطه آغاز توسعه گلخانه‌های تابع اقلیم و انتقال کشت سبزی و صیفی بهاره و تابستانه به محیط‌های کنترل شده در شهرستان فسا باشد. 

در آیین افتتاح این گلخانه، ایوب غفاری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان فسا، حسن دهقان رئیس اداره برنامه‌ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولین محلی و بهره‌برداران نیز حضور داشتند. 

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید