Iranian Agriculture News Agency

حجت الاسلام ربانی:

مقابله با بیابان زایی وظیفه دینی است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در آموزه های دینی، بر لزوم آرایه آمار سالانه از دستاوردهای ملی در مقابله با بیابان زایی تاکید کرد.

مقابله با بیابان زایی وظیفه دینی است

به گزارش خبرنگار ایانا حجت الاسلام سید حسن ربانی در مراسم بزرگداشت روز مقابله با بیابان زایی و خشکسالی که در محل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، ارائه آمار سالانه از مقابله با بیابان زایی در کشور را مهم قلمداد کرد.

وی افزود: با به اشتراک گذاشتن دستاوردها و برنامه‌های کشور با کشورهای هم مرز مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ...‌ و تعامل سازنده با این کشورها می توانیم در کنترل بیابان زایی در منطقه مؤثرتر عمل کنیم. 

ربانی تاکید کرد: حفظ محیط زیست در کنار وظیفه ملی، یک وظیفه دینی است که در این زمینه نیز با کشورهای همسایه وجه مشترک داریم. آموزه های دینی ما در این ارتباط فراوانند و شکستن بدون دلیل یک شاخه درخت، همانند شکستن بال ملائکه توصیف شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در این ارتباط گفت: اگر بر اهمیت مقابله با بیابان زایی تاکید داریم باید به صورت جدی روی فرهنگ سازی در این مقوله کار کنیم. این خطر جدی است و باید جدی به آن پرداخته شود و صحبت درباره آن به یک روز در سال محدود نشود تا رسالت خود را به درستی به انجام رسانده باشیم.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید