Iranian Agriculture News Agency

انتخاب کاندیدای اصلح مسیر درست کشور را تضمین می‌کند

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح از سوی مردم گفت: انتخاب کاندیدای اصلح مسیر درست کشور را تضمین می‌کند.

انتخاب کاندیدای اصلح مسیر درست کشور را تضمین می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان بیان کرد: حضور در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح ادامه راه شهید جمهور و تضمین کننده حرکت کشور در مسیر درست است.

وی با اشاره به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای برای اعتمادزدایی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را خنثی کننده دسیسه و خار چشم دشمنان و مایه مباهات استکبارستیزان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری درباره انتخابات، بر لزوم توجه به راهبرد مشارکت تأکید و تصریح کرد: مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات در آینده کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

مطیعی با بیان اینکه مردم ایران در آیین تشییع شهید رئیسی و شهدای خدمت حماسه آفریدند، عرصه انتخابات را صحنه‌ای برای نشان دادن وحدت و اقتدای ملی و ادامه حماسه مردم در این آیین‌های تشییع دانست و تأکرد کرد: هیچ دلیلی برای تردید در حضور در انتخابات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر برگه رأی گامی بلند برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است، از طرفداران نامزدهای انتخاباتی خواست تا بعد از اتمام انتخابات، حامی رئیس‌جمهور منتخب باشند.

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان اینکه فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ایرانیان در 95 کشور دنیا برگزار شده یا در حال برگزاری است، به عدم همراهی عربستان سعودی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برای حجاج ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی کشورها در ظاهر روح همدلی و مهربانی دارند، اما در برگزاری انتخابات همراهی نکردند و به دلیل عدم همراهی عربستان سعودی بیش از 47 هزار حاجی کشورمان از رأی دادن محروم شدند.

مطیعی با برخی دلایل را برای عدم همراهی عربستان سعودی در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در این کشور برای حجاج ایرانی برشمرد و افزود: عربستان از مطالبه نظام مردم‌سالاری مانند جمهوری اسلامی ایران توسط مردم این کشور می‌هراسد و بر همین اساس برای برگزاری انتخابات ایران در آنجا همراهی نکرد.

وی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات عربستان سعودی علیه شهروندان کشورمان مانند بازگرداندن مستندسازان ایرانی و همچنین سخت‌گیری‌ها، اعمال فشار و دستگیری تعدادی از حجاج کشورمان، از سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواست تا در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به فرارسیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که از ششم تا دهم تیرماه به این نام نامگذاری شده است گفت: ادعای حقوق بشر امریکایی دروغ بزرگی است که باید افشا شود؛ چراکه آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار استفاده می‌کند.

مطیعی با اشاره به برخی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های دنیا، از سکوت و رفتار دوگانه جامعه جهانی در قبال این جنایات انتقاد کرد.

 

خبرنگار: آذر پژمان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید