Iranian Agriculture News Agency

شهرستان بافق؛ میزبان اولین کنگره بین‌المللی شتر

عضو کمیته علمی اولین کنگره بین‌المللی شتر گفت: این کنگره در شهر بافق استان یزد در مورخه بیست و سوم و بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

شهرستان بافق؛ میزبان اولین کنگره بین‌المللی شتر

احسان مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر افزود: علاقه‌مندان به شرکت در کنگره می‌توانند تا تاریخ ۲۴ شهریورماه مقالات خود را در محورهای شتر در دین ادبیات و دیرینه‌شناسی؛ مطالعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی، ورزشی، امنیتی و اکو توریسم شتر؛ شترداری سنتی و مشارکت مردمی و دانش عمومی؛ مرتع، محیط‌زیست و منابع طبیعی؛ واکسن و ایمونولوژی؛ فرآورده‌های بیولوژیک و بیوتروریسم؛ پرورش نیمه‌صنعتی و اقتصادی کردن شترداری؛ محصولات، بازاریابی، سرمایه‌گذاری و ساماندهی قوانین شترداری نوین؛ تغذیه، تولیدمثل و اصلاح نژاد؛ فرآورده‌های شتر و استفاده از آن‌ها در تحقیقات علوم پایه و علوم پزشکی در سطح جهان؛ و همچنین بیماری‌های شتر جهت داوری به دبیرخانه علمی کنگره ارسال کنند.

وی گفت: کنگره‌های ملی شتر تابه‌حال طی سال‌های گذشته توسط نهادهای مختلف پشتیبانی شده و با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان، موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی، سازمان دامپزشکی کشور، معاونت بهبود تولیدات دامی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و همچنین انجمن علمی شتر برگزارشده است.

مقدس ادامه داد: کنگره‌ای که امسال برگزار می‌کنیم چهارمین کنگره ملی ما و اولین کنگره بین‌المللی است. پیش‌ازاین در کنگره‌های قبلی کارشناسان و متخصصان علوم دامی، دامپزشکان، متخصصین ژنتیک و آزمایشگاه‌های دامپزشکی در بخش‌های مختلف مقالاتی را در دو بخش بیماری‌های مرتبط با شتر و همچنین پرورش و نگهداری ارائه می‌دادند.

وی اضافه کرد: ولی ازآنجاکه امسال برخی از متخصصین در حوزه شتر در سطح بین‌المللی از کشورهای پاکستان، قطر و فرانسه به این کنگره دعوت‌شده‌اند که احتمالاً از حضور آن‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

مقدس بیان کرد: کنگره‌های شتر معمولاً در مناطق شتر خیز کشور برگزار می‌شوند. پیش‌ازاین استان‌های خراسان رضوی و هرمزگان میزبان کنگره شتر بودند.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید