Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در قیروکارزین؛

برداشت تخم آفتابگردان از چهار هکتار مزارع آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: کار برداشت تخم آفتابگردان از چهار هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است.

برداشت تخم آفتابگردان از چهار هکتار مزارع آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد حیدری با بیان اینکه گل آفتابگردان برای اولین بار در روستای دوتلاغر شهرستان قیروکارزین تولید شده است، گفت: کار برداشت تخم آفتابگردان اوایل تیرماه شروع شده و تا پایان همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود چهار تن تخم آفتابگردان تولید شود که پس از برداشت، بارگیری شده و برای استحصال روغن به کارخانه روغن گیری در استان فارس ارسال می‌شود.

حیدری از گل آفتابگردان به‌عنوان یکی از محصولات اقتصادی یاد کرد و افزود: این گیاه با کشت و دوره رشد آسان، گزینه‌ مناسبی برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری کم و دریافت بهره بالا است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گل آفتابگردان به طور عمده نیازی به مراقبت و آبیاری مکرر ندارد و می‌تواند در شرایط خشکی نیز زندگی کند.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم بارندگی در سال‌های  اخیر و بحران کم آبی، گل آفتابگردان به دلیل نیاز آبی کم می تواند گزینه خوبی برای کاشت باشد به طوری که این محصول در هفته یک بار نیاز به آبیاری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های خوب این گیاه، سازگاری با هوای گرم است و از آنجایی که شهرستان قیروکارزین دارای آب و هوای گرم است کاشت آن به کشاورزان توصیه می‌شود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید