Iranian Agriculture News Agency

تولید یک تن گیاه دارویی مورینگا در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از تولید یک تن گیاه دارویی مورینگا اولیفرا در دو هزار و 500 متر مربع اراضی این شهرستان خبر داد.

تولید یک تن گیاه دارویی مورینگا در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد حیدری بیان کرد: این درختچه برای اولین بار در روستای عروسک افزر از توابع شهرستان قیروکارزین کاشته شد که کار برداشت اول آن از اوایل خردادماه آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد و زمان برداشت دوم نیز از 15 آبان تا 15 آذرماه خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح یک تن محصول برداشت شود که پس از خشک کردن، بسته‌بندی  شده و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی به معرفی ویژگی‌های این گیاه دارویی پرداخت و گفت: این درختچه کم آب بر است و در برابر شرایط نامساعد محیطی و آفات و امراض مقاومت بالایی دارد، در هفته فقط یک بار نیاز به  آبیاری دارد و به سرما حساس است.

حیدری خاطرنشان کرد: از آنجائی که کشور ما تحت تنش‌های خشکی قرار دارد می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولات پر آب بر باشد.

این مقام مسئول به خواص این گیاه دارویی اشاره کرد و افزود: این گیاه گنجینه‌ای غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است و تقریبا تمام قسمت‌های آن اعم از برگ، گل، میوه و پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین یادآور شد: علاوه بر خواص درمانی و تغذیه‌ای، مورینگا کاربردهای صنعتی و خواص دیگری نیز دارد و با توجه به خصوصیات منحصر به فردش توانسته لقب "درخت معجزه" را از آن خود کند.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید