Iranian Agriculture News Agency

نایب رئیس اتحادیه مرکزی دامداران کشور:

نیکبخت به تشکل ها اعتبار داد

نایب رئیس اتحادیه مرکزی دامداران کشور، ضمن تاکید بر لزوم واگذاری تنظیم بازار تولیدات دامی به اتحادیه، وزارت نیکبخت را حامی تشکل ها قلمداد کرد.

نیکبخت به تشکل ها اعتبار داد

 

جواد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایانا، با بیان این که در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در زمینه تامین نهاده های دامی افتاد افزود: واردات نهاده به میزان کفایت انجام شده و تمام ذخایر استراتژیک، و انبارهای ما پر از نهاده هستند و قیمت نهاده‌های دامی به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: این سبب کاهش هزینه‌های تولید دامدار شده و در نهایت در فروش و بازار نیز تاثیر خواهد داشت‌.

ابراهیمی گفت: اگر دولت چهاردهم نیز روی همین ریل حرکت کند و با اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تشکل‌ها تعامل مثبت داشته باشد، تولید پایدار کشور محقق، و پیرو این تولید، اشتغال پایدار نیز تامین خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه مرکزی دامداران کشور تاکید کرد: نیکبخت وزیری است که از مدیریت جهاد استانی بالا آمده و دغدغه کشاورز و دامدار را می‌داند. از آنجا که مدتی ریاست سازمان تعاون روستایی کشور را نیز به عهده داشته است، با تشکل‌ها تعامل داشته و مشکلات تشکل‌ها را نیز می‌داند.

وی افزود: نیکبخت در جلسه ای تشکل ها را همیار دولت دانست و گفت: کار کردن با تشکل ها، دغدغه نظارت را از روی دوش دولت برمی دارد.

ابراهیمی تاکید کرد: این نگاه، نگاه درستی است و نیکبخت به تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی اعتبار بالایی داد. همین شرکت‌ها هستند که می‌توانند پای کار، و کمک یار دولت و وزارت جهاد کشاورزی در امر تولید باشند.

وی تصریح کرد: البته این رویکرد در دولت سیزدهم ناقص ماند و باید ادامه پیدا کند. بخشی از خواسته‌های ما در دولت سیزدهم محقق نشد. یکی از خواسته‌ ها سپردن مدیریت سامانه های بازارگاه و سبوس به عنوان سامانه های تامین و توزیع نهاده های دامی به اتحادیه است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار داریم که مدیریت واردات و صادرات دام و محصولات دامی با توجه به نیاز کشور، به تشکل واگذار شود. تنظیم بازار به عهده تشکل‌ها باشد و دولت تنها نظارت کند.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید