Iranian Agriculture News Agency

اجرای اقدامات زیربنایی حوزه آب و خاک، نیازمند تأمین اعتبار

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تکالیف مشخص شده در برنامه هفتم توسعه و سند امنیت غذایی برای حوزه آب و خاک کشور، از تفاوت چشمگیر اعتبارات تخصیصی و منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها خبر داد.

اجرای اقدامات زیربنایی حوزه آب و خاک، نیازمند تأمین اعتبار

 

به گزارش خبرنگار ایانا، صفدر نیازی شهرکی در حاشیه گردهمایی سراسری تیرماه مدیران آب و خاک کشور با اشاره به اهداف مشخص شده در برنامه هفتم توسعه و سند امنیت قضایی برای حوزه آب و خاک گفت: مهم‌ترین وظایف حوزه آب و خاک اجرای سامانه‌های آبیاری نوین است.

وی توضیح داد: حدود ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری زیر سطحی، ۷۰ هزار هکتار اجرای شبکه‌های آبی و زه کشی، ۹۰ هزار هکتار اجرای عملیات آب و خاک در عرصه تشکل ها، و در حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مرمت و احداث قنوات به صورت سالانه، بخشی از تکالیفی است که این برنامه به عهده ما گذاشته است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دستیابی به این اهداف الزاماتی دارد گفت: کمترین این الزلمات، تامین منابع مالی مورد نیاز است. بیش از حدود ۱۴۰ همت برآورد نیاز سالانه برای دستیابی به اهداف این برنامه پیش بینی شده است.

نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: تکالیف سنگینی به عهده ما گذاشته شده است. امیدواریم که با توجه به اینکه امسال به نام سال مشارکت مردم نامگذاری شده است، با همکاری بهره‌برداران و تامین تسهیلات منابع تأمین شده و ما را به افق مشخص شده در این اسناد نزدیک کند‌.

وی تصریح کرد: منابعی که در حال حاضر در اختیار معاونت آب و خاک قرار گرفته، بسیار محدود است و با رقم منابع مورد نیاز پیش بینی شده تفاوت فاحشی دارد.

نیازی شهرکی توضیح داد: بر اساس موافقت‌نامه‌های ملی، تنها در حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار این بخش قرار می گیرد.

وی افزود: حدود ۲ تا ۳ هزار میلیارد نیز اعتبارات حوزه آب و خاک است که به استان‌ها تخصیص پیدا می‌کنند. علاوه بر این پروژه‌های ملی نیز به عهده ما گذاشته می‌شود که بودجه آن را از صندوق ذخیره ارزی می‌گیریم که این جدا از بحث وظایف برنامه هفتم توسعه است.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید