Iranian Agriculture News Agency

یکسان‌سازی نرخ ارز در حوزه صنعت خوراک دام و طیور صورت گیرد

رئیس انجمن خوراک دام و طیور گفت: تا زمانی که ارز یارانه‌ای به واردات نهاده‌های دامی داده شود، استفاده از محصولات جایگزین را باید فراموش کرد؛ چراکه تولیدکننده انگیزه‌ای ندارد. بنابراین باید یکسان‌سازی نرخ ارز صورت گیرد، در غیر این صورت با استمرار روند تزریق ارز نباید به فکر نوآوری بود

یکسان‌سازی نرخ ارز در حوزه صنعت خوراک دام و طیور صورت گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا، مجید موافق قدیری در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ۱۴۰۳ بیان کرد: در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته امکان جایگزینی خوراک دام با وجود واردات ذرت و کنجاله سویا وجود دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ارز یارانه‌ای به واردات نهاده‌های دامی داده شود، استفاده از محصولات جایگزین را باید فراموش کرد؛ چراکه تولیدکننده انگیزه‌ای ندارد. بنابراین باید یکسان‌سازی نرخ ارز صورت گیرد، در غیر این صورت با استمرار روند تزریق ارز نباید به فکر نوآوری بود.

رئیس انجمن خوراک دام و طیور با اشاره به کیفیت نهاده‌های دامی مورد استفاده در خوراک دام و طیور و آبزیان بیان کرد: خوراک آماده دام، طیور و آبزیان تولیدی در کارخانه‌ها از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار است، اما بخشی از کیفیت به نهاده‌های دامی قبل از ترخیص از گمرکات و نحوه نگهداری و عرضه خوراک پس از تولید باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان دامپزشکی کشور و سازمان ملی استاندارد نظارت جدی بر تولید خوراک آماده دام، طیور کشور دارند.

وی ادامه داد: اکنون استفاده از خوراک دام آماده مصرف، به‌کارگیری از محصولات جایگزین و دانش بنیان باید در اولویت کارها قرار بگیرد.

میزبان ۳۹ نماینده و ۱۱ شرکت تجاری از کشورهای مختلف هستیم

موافق قدیری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته گفت: شورای سیاست‌گذاری با همکاری بخش دولتی امسال تلاش کرده تا نقش موثری در بهبود زنجیره محصولات پروتئینی کشور داشته باشد؛ بنابراین در این نمایشگاه توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان جزء محورهای اصلی است که به آن پرداخته می‌شود. امسال میزبان ۳۹ نماینده و ۱۱ شرکت تجاری از کشورهای مختلف هستیم.

وی به رونمایی برنامه راهبُردی صنعت خوراک دام و طیور اشاره کرد و افزود: این برنامه راهبُردی با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش خروج ارز از کشور و تنوع‌بخشی به صنعت دام ایران ارایه می‌شود.

موافق قدیری اظهار داشت: این نمایشگاه با محوریت کارخانه‌های مکمل و خوراک، تجهیزات دامپزشکی و مشارکت‌کنندگان فعال خواهد بود و همواره محورهای اصلی شامل توسعه و ترویج خوراک آماده و صنعتی و آبزیان، مدیریت مدنی و صنفی در تولید و ارتقای شناخت و باور جامعه از نقش صنعت در توسعه پایدار است.

 

 

خبرنگار: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید