Iranian Agriculture News Agency

بازار پایدار صادراتی با تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغبانی ایران، ضمن اشاره به اهمیت نقش تشکل ها در توسعه فعالیت های کشاورزی و باغبانی کشور، خواسته های نمایندگان باغداران کشور از دولت چهاردهم را تبیین کرد.

بازار پایدار صادراتی با تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی

 

کمال یداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایانا با تاکید بر اهمیت نقش حوزه باغبانی در امنیت غذایی، ایجاد ارزش افزوده و ارز آوری بیان کرد: ما بهره‌بردارانی هستیم که باید قوانین و دستورالعمل ها را اجرا کرده، و این قوانین و دستورالعمل ها باید پیشرفت ما را تضمین کنند. از این رو تعامل و جلسات بیشتر دولت با تشکل‌های حوزه کشاورزی به ویژه اتحادیه باغبانی در حوزه مختلف امکان همکاری و همیاری ما با دولت و وزارت جهاد کشاورزی را فراهم خواهد کرد. 

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغبانی ایران با اشاره به کمرنگ شدن نقش تشکل ها در برنامه هفتم توسعه از رئیس دولت چهاردهم درخواست کرد که با یک بازبینی در برنامه هفتم توسعه، در راستای عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکیدات مقام معظم رهبری برای سپردن امور به بخش خصوصی، اصلاحات لازم انجام، و نقش تشکلها در این برنامه پررنگ دیده شود.

وی افزود: از سوی دیگر واگذاری بسیاری از شرکت‌های دولتی به بدنه تشکلی، علاوه بر کاهش هزینه های دولت، مدیریت و بهره وری بالاتری را محقق کرده و دولت نظارت بر این فرایند را بر عهده خواهد گرفت. 

یداللهی با بیان این که صنایع تبدیلی، ارزش افزوده بالا برای تولید کنندگان و به تبع آن برای کل کشور ایجاد خواهد کرد گفت: با قوانین پایدار، بازاریابی و سیاست گذاری مناسب در حوزه سیاست خارجی و تعامل با کشورهای مقصد صادرات، بازارهای ثابت صادراتی ایجاد و تقویت شوند.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید