سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

​«دیپلماسی کشاورزی» و «دیپلماسی رسانه‌ای» دو بال اصلی روایتگری جهاد کشاورزی است / جامعه کشاورزان و رسانه‌ها مظهر «وفاق ملی» هستند

​سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی «دیپلماسی کشاورزی» و «دیپلماسی رسانه‌ای» را دو بال اصلی برای روایتگری جهاد کشاورزی دانست و افزود: محتوای رسانه‌ای حوزه کشاورزی باید به صورت چند زبانه به ویژه زبان‌های رایج در بازار هدف کشاورزی در منطقه خلیج فارس و دریای خزر تولید و منتشر شود.

​«دیپلماسی کشاورزی» و «دیپلماسی رسانه‌ای» دو بال اصلی روایتگری جهاد کشاورزی است / جامعه کشاورزان و رسانه‌ها مظهر «وفاق ملی» هستند

به گزارش خبرنگار ایانا، نشست مدیران و فعالان نشریات و پایگاه‌های تخصصی حوزه کشاورزی با سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه –21 آبان- در محل این مرکز برگزار شد. 

سید سجاد حسینی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست با تشریح رویکردها و راهبردهای این مرکز در دوره جدید گفت: گسترش و تقویت روابط و تعامل با فعالان حوزه رسانه و نشریات تخصصی حوزه گسترش به‌عنوان یک رویکرد منطقی در دستور کار مرکز قرار دارد، تلاش می‌کنیم در این دوره با لایه‌های اصلی این بخش، از نخبگان و دانشگاهیان تا فعالان بخش خصوصی صنعت  کشاورزی و دامداری تا کشاورزان و دامداران در دورترین نقاط کشور، ارتباط اثربخش ایجاد شود. 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، توضیح داد: تکلیف همه ما در کنار هم بودن و تلاش برای تقویت امید در جامعه کشاورزی است، جامعه کشاورزان و اهالی رسانه مظاهر اصلی «وفاق ملی» به‌عنوان شعار راهبردی دولت چهاردهم هستند، هر دو صف اول جهاد قرار دارند، اگر چه رسانه‌ها در خط مقدم هستند زیرا روایتگر جهاد تولید هستند. 

وی «دیپلماسی کشاورزی» و «دیپلماسی رسانه‌ای» را دو بال اصلی برای روایتگری جهاد کشاورزی دانست و افزود: با توجه لزوم توسعه بازار کشاورزی به ویژه در حوزه کشورهای همسایه، ضرورت دارد محتوای رسانه‌ای تولیدی چه در خبرگزاری ایانا، و نشریات و پایگاه‌های خبری تخصصی به‌صورت چند زبانه به ویژه زبان‌های رایج در بازار هدف کشاورزی در منطقه خلیج فارس و دریای خزر منتشر شود.

حسینی بر ضرورت بازبینی راه‌های تعامل و همکاری با نشریات تخصصی کشاورزی تاکید کرد و گفت: نشریات و مجلات تخصصی جایگاه وِیژه دارند اما باید از ابزارهای نوین ارتباطی از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استفاده کنیم، ضریب نفوذ پیام های این حوزه را افزایش دهیم و بتوانیم علاوه بر جریان سازی، روایت اول جهاد در حوزه کشاورزی را به دست بگیریم. 

 در این نشست، جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های تخصصی حوزه کشاورزی و اعضای انجمن نشریات تخصصی، پیرامون راه‌های توسعه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و دغدغه‌های این حوزهبه بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

photo_2024-11-11_15-29-52

photo_2024-11-11_15-29-49

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید