Iranian Agriculture News Agency

تداوم عملیات داشت مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان ویژه مراغه

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از تداوم عملیات داشت مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان خبر داد.

تداوم عملیات داشت مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان ویژه مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، هادی خرسندی با اشاره به اینکه عرصه کشاورزی یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین حوزه‌ها در خصوص تامین امنیت غذایی است، بیان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها در این راستا و برای رسیدن به پایداری تولید در دیمزارها است. بی شک موفقیت این طرح در گرو همکاری کلیه کشاورزان بخش کشاورزی است. بنابراین امید است در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است کشاورزان با حضور فعال تر از سال‌های قبل، در این طرح مشارکت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در زمینه تولید گندم و سایر محصولات زراعی گفت: این طرح با همکاری و مشارکت زارعین شهرستان برای چهارمین سال متوالی در سطح ۳۴ هزار و 400 هکتار با فعالیت ۶ نفر کارشناس دولتی و ۱۳ نفر کارشناس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان مراغه در حال اجرا است.

خرسندی از اجرای عملیات داشت در این طرح خبر داد و افزود: از آنجا که رصد و پایش وضعیت رشدی مزارع و عوامل خسارتزا و نیز کنترل موثر آنها از مهم‌ترین اقدام در مرحله داشت محصولات زراعی است از کشاورزان درخواست می‌شود که نهایت همکاری لازم را با کارشناسان طرح برای انجام به موقع عملیات داشت (کود سرک، مبارزه با آفات و امراض و علف‌های هرز) و جبران خسارت احتمالی داشته باشند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید