Iranian Agriculture News Agency

تناوب زراعی تنها راه مبارزه با علف‌های هرز

جشن شکرگزاری برداشت محصول کلزا با حضور جمعی از مسئولان و کشاورزان شهرستان مرند برگزار شد.

تناوب زراعی تنها راه مبارزه با علف‌های هرز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، این جشن شکرگزاری برداشت کلزا در مزرعه پنج هکتاری کلزای شمس الدین هوجقانی واقع در روستای بنگین شهرستان مرند برگزار شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: در سال زراعی 1403-1402 حدود 89 هکتار از اراضی زراعی شهرستان مرند به کشت کلزا اختصاص یافته بود و به لطف و برکت خداوند برداشت کلزا در شهرستان مرند انجام  شد.

وی گفت: کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و در مناطق معتدل رشد می‌کند و یکی از با کیفیت‌ترین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود.

الهیاری تنها راه مبارزه با علف‌های هرز را تناوب زراعی دانست و گفت: کاهش مصرف و مصرف بهینه آب و مدیریت تغذیه گیاهی می‌تواند افزایش تولید را تضمین کند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال زراعی آینده نیز کشت این محصول با تلاش کارشناسان و مروجین پهنه با قوت بیشتری انجام شود تا این شهرستان به سهم خود گام موثری در تولید دانه‌های روغنی به خصوص کلزا در سطح استان بردارد.

وی افزود: امروز شکرگزاری ما در این است که به هم یادآوری کنیم که می‌توانیم با اعمال مدیریت صحیح  افزایش تولید در واحد سطح را شاهد باشیم بدون اینکه منابع آبی و ذخایر آبی مان را از دست بدهیم.

الهیاری گفت: اگر بخواهیم امانت‌دار خوبی برای آیندگان باشیم باید مدیریت منابع را به درستی انجام دهیم.

الهیاری یادآور شد: هر کیلوگرم کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

در پایان این مراسم ضمن دعای شکر با حضور همه عوامل در محل برداشت از چند نفر از کلزا کاران پیشروی شهرستان با اهدای لوح تقدیر شد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید