Iranian Agriculture News Agency

دانش محققان بخش کشاورزی سکوی پرتاب صادرات شاه‌میگو در کشور

تکثیر شاه‌میگوی آب شیرین در روستای پیرقلعه اشنویه همزمان با هفتاد و هفتمین سفر استانی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

دانش محققان بخش کشاورزی سکوی پرتاب صادرات شاه‌میگو در کشور

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آیین رونمایی از این طرح تحقیقاتی گفت: این طرح با دو هدف حفظ ذخایر ژنتیکی و تقویت ذخایر شاه میگو در حوزه ارس و دستیابی به دانش فنی و انتقال آن به بخش خصوصی اجرا شده است که با دستیابی به این روند تولیدی، اشتغال با نگاه صادرات‌محور توسعه یابد.

سیدمجتبی خیام‌نکویی افزود: در این طرح تحقیقی هر کیلوگرم شاه میگو با قیمت پنج دلار تهیه و پس از بسته‌بندی به قیمتی بین دو تا سه برابر صادر می‌شود.

وی با اشاره به امکان ایجاد فرصت‌های شغلی در اجرای این طرح در آب‌های شیرین استان اظهار کرد: این جاندار نیاز به یک ترکیب خاص غذایی دارد که در این مؤسسه به این ترکیب دست یافته‌ایم.

خیام نکویی گفت: تعهد ما تولید 5 هزار قطعه شاه میگوی مینیاتوری بود که دو برابر تولید شد که 5 هزار متعلق بخش شیلات و 5 هزار به حوزه ذخایر کشور اضافه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گسترش دانش فنی تولید شاه‌میگو را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد؛ در افق پنج ساله بتوانیم ۵۰۰ هکتار مزرعه پرورشی تولید شاه میگو در استان آذربایجان غربی داشته باشیم تا کمک چشمگیری به افزایش ثروت ملی و درآمد کشاورزان شود.

وی با بیان که نگاه به این مسأله صادرات‌محور است، گفت: علاقمندان به فعالیت در این زمینه می‌توانند به این موسسه مراجعه و ضمن اعلام آمادگی به موسسه تحقیقات کشور دانش فنی لازم را دریافت کنند.

بنابر این گزارش، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه معاون پژوهش و فناوری و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از شرکت فرآوری بذر گندم خوشه طلا در شهرستان اشنویه نیز بازدید کردند .

این واحد تولیدی ظرفیت فراوری ۱۵ هزارتن گندم در سال را دارد و یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و فراوری بذر گندم در کشور به حساب می‌آید.

دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان عباسپور و جوادی از دیگر برنامه‌های هفتاد و هفتمین سفر استانی سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات به آذربایجان غربی بود.

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید