Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

نیکبخت می‌تواند خودکفایی دانه‌های روغنی را محقق کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر از نیکبخت خوب حمایت شود، وی می‌تواند خودکفایی در برخی اقلام همچون دانه‌های روغنی را محقق کند.

نیکبخت می‌تواند خودکفایی دانه‌های روغنی را محقق کند

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در مورد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: رأی من به محمد علی نیکبخت در جلسه رأی اعتماد مثبت است زیرا وی بزرگ‌شده و فرزند جهاد کشاورزی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیکبخت به وظایف وزارت جهاد کشاورزی آشنایی دارد و اگر از امنیت غذایی، واردات و صادرات محصولات کشاورزی خوب حمایت شود، می‌تواند موفق باشد و در برخی اقلام همچون دانه‌های روغنی به خودکفایی برسیم و ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی جایگزین نفت باشد.

وی گفت: توانایی، علم، تجربه، صداقت و پاک دستی نیکبخت موجب موفقیت نیکبخت می‌شود اما نیاز است به چند نکته اهمیت داده شود.

ذاکر در خصوص توجه به نکات لازمه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: نیاز است نیکبخت استان به استان برای کشاورزان برنامه داشته باشد و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری شود و نیاز کشاورزان را تا حد معقول برطرف کند.

نماینده مردم ارومیه آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی افزود: نیکبخت باید به اجرای اصلاح الگو کشت توجه ویژه داشته باشد که محصولات کم آب‌بر کشت شوند زیرا احیای دریاچه ارومیه منوط به اجرای الگو کشت است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مصرف بهینه آب بسیار اهمیت دارد زیرا آبیاری تحت‌فشار به‌خوبی اجرانشده است.

ذاکر در ادامه بابیان اینکه نیاز است نیکبخت در حوزه صادرات رایزنی‌هایی انجام دهد، افزود: همچنین نیاز است در حوزه کشاورزی از مدیران بومی در هر استان بهره‌گیری شود زیرا فرهنگ استان را می‌شناسند و مدیران غیربومی در استان‌های غیر کشاورزی و اقدامات سیاستی مشغول باشند، در صورت اجرای این نکات مهم نیکبخت می‌تواند در نظام مدیریتی موفق عمل کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید