Iranian Agriculture News Agency

خوراک‌های آماده صنعت دام و طیور را بهره‌ور خواهند کرد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از آینده درخشان کارخانجات فن‌آور تولید خوراک دام و طیور خبر داد.

خوراک‌های آماده صنعت دام و طیور را بهره‌ور خواهند کرد

سید احمدرضا سیدعلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در ارتباط با طراحی مشوق‌هایی برای استفاده پرورش‌دهندگان دام و طیور از خوراک دام آماده به‌جای نهاده خام گفت: در شرایطی که ما نهاده‌های دامی را با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه‌ای در اختیار صنعت قرار می‌دهیم، ممکن است جایگزینی خوراک دام آماده به‌جای نهاده خام در مراکز پرورش به‌سختی محقق شود. چراکه به‌هرحال این نهاده‌ها با یارانه دولت به دست پرورش‌دهندگان می‌رسد و آن‌طور که بایدوشاید قدر این نهاده‌ها شناخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: درصورتی‌که اختلاف قیمت ارز و کالاهای تولیدی این صنعت به حداقل برسد، بدون شک پرورش‌دهندگان به سمت مصرف خوراک دام با چشم‌باز و نگاه فنی و علمی تمایل پیدا خواهند کرد تا هدر رفت و افت خوراک دام در فرایند تولید به حداقل برسد.

سیدعلیان با تأکید بر این‌که کارخانه‌های دارای فناوری بالاتر در تولید خوراک دام آماده، در سال‌های آینده بازار داخلی و صادراتی بهتری پیدا خواهند کرد گفت: تولیدکنندگانی که خوراک دام آماده با فناوری‌های پیشرفته و به‌روز را استفاده می‌کنند، با توجه به تحقق بهبود بهره‌وری قابل‌توجه در تولید شیر گوشت مرغ و تخم‌مرغ، به‌صورت رقابتی نسبت به سفارش خوراک دام باکیفیت اقدام خواهند کرد و این خود انگیزه اقتصادی بسیار خوبی برای توسعه امکانات و کیفیت کارخانجات خوراک است.

به گزارش خبرنگار ایانا، بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف خوارک دام آماده شده با فن‌آوری های به‌روز کارخانجات خوراک دام، با درصد تبدیل بهینه باعث کاهش هدررفت نهاده‌های دامی و کاهش وابستگی کشور به واردات این کالاهای راهبردی و صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید