Iranian Agriculture News Agency

خرید محصول از کشاورزان ثبت سامانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید گندم فقط از کشاورزی که نام آن در سامانه پهنه بندی ثبت شده است انجام می‌شود.

خرید محصول از کشاورزان ثبت سامانه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مجید نبی پور بیان کرد: خرید گندم فقط از کشاورزی که نام آن در سامانه پهنه بندی ثبت شده است انجام می‌شود.

وی بر نظارت دقیق خرید گندم در راستای جلوگیری از قاچاق تاکید کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون چهار کمیته متشکل از کارشناسان و مدیران استانی از مزارع هشت شهرستان بازدید کرده‌اند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز در این جلسه افزود: در سال زراعی 1403-1402 نهاده‌های مختلف کشاورزی از جمله بذر، کود فسفاته و پتاسه بیشتر از سال زراعی پیش از آن توزیع شد.

عبدالرضا سیداحمدی با اشاره به برداشت محصولات استراتژیک در استان خاطرنشان کرد: عملیات برداشت در اردیبهشت ماه شدت بیشتری خواهد گرفت.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 50 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و همچنین 20 درصد کلزای کشت شده معادل 12 هزار تن خریداری شده است.

سیداحمدی افزود: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود و مباشر آن تعاون روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید با معرفی نامه محصول کلزای خود را تحویل دهند گفت: 82 هکتار از مزارع چغندر قند نیز تاکنون برداشت شده است .

رئیس تعاون روستایی استان گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون 12 شهرستان وارد عملیات برداشت شدند در حالی‌که این تعداد در سال گذشته چهار شهرستان بوده است همچنین در خرید کلزا نیز از ابتدای فصل برداشت تاکنون 10 شهرستان عملیات برداشت را انجام داده‌اند.

جمیل ضافی پورزرگانی ادامه داد: 63 مرکز خرید از ابتدای فصل برداشت محصول گندم و سه مرکز، خرید کلزا را برعهده دارند.

وی یادآور شد: 14 هزار و 898 تن کلزا تاکنون از کشاورزان خریداری شده است که این میزان در سال گذشته هشت هزار تن بوده است.

 

خبرنگار: حدیث چاروسایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید