Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد:

بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی برای تامین پایدار امنیت غذایی

وزیر جهادکشاورزی بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی را مسئله اولویت‌دار مدیریت کلان کشاورزی دانست و حل آن را ضامن پایداری تامین امنیت غذایی کشور عنوان کرد.

بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی برای تامین پایدار امنیت غذایی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی که در دومین سفر استانی خود به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در آیین افتتاح همزمان ۴ پروژه شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، اظهار کرد: دولت چهاردهم به عنوان دولت وفاق ملی کار خود را شروع کرد و یک سر فصل جدید د. دفتر سیاسی کشور گشوده شد.

وی افزود: همه با هم هم‌پیمان شدیم که با وجود تفاوت سلیقه ها و دیدگاه ها، برآیند تمام فعالیت های ما به سمت اهداف مشخص ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری، قوانین بالادستی، برنامه هفتم توسعه و چشم انداز کلی نظام پیش برود. 

نوری تصریح کرد: ما در وزارت جهاد کشاورزی موظف هستیم امنیت غذایی و معیشت مردم کشور را تکمیل کرده و تداوم بخشیم. 

وی با بیان اینکه تمام تلاش های در عرصه توسط کشاورزان انجام می شود، عنوان کرد: ما مکلف هستیم با استفاده بهینه از منابع موجود، تولیدات را هم افزایش دهیم. ما باید در مصرف آب کشاورزی و حفاظت از خاک بکوشیم و در عین حال تولیدات کشاورزی را هم افزایش دهیم و این ممکن نخواهد بود مگر با استفاده از ترویج دانش و ورود آخرین دستاوردهای علمی به مزارع. 

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اهمیت ترویج در بخش کشاورزی گفت: یافته های علمی و ثمره تحقیقات توسط مروجین ما به کشاورزان در سطح مزرعه منتقل می شود.

وی ادامه داد: پروژه امروز با مشارکت وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است. مصرف بهینه آب به خصوص در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت بوده و مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.

نوری افزود: باید از آب به درستی استفاده شود تا تولید در خطر نیفتد و با بحران مواجه نشویم. استقرار سیستم های نوین آبیاری و مصرف بهینه از آب، آبیاری های زیر سطحی و احداث گلخانه ها باید تداوم یابد و زمان درست آبیاری و کشت محصولات مناسب در هر منطقه از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود. 

وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز حدود ۵ هزار هکتار از این اراضی به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شوند و امیدواریم بهره‌برداران به خوبی از این نعمت الهی استفاده کنند.

وی افزود: با این بهره برداری، از حدود ۶۲ هزار هکتار عملیات شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی که در آذربایجان غربی در حال احداث است، امروز به حدود ۴۶ هزار هکتار می رسیم و امیدواریم باقی مانده آن با همکاری وزارت نیرو برای تامین آب، در سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید