Iranian Agriculture News Agency

۲۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت کلزا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در راستای افزایش امنیت غذایی و خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی، طرح افزایش سطح زیردکشت این محصول در کشور و چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

۲۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت کلزا

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، روح‌الله سعیدی بیان کرد: کشت کلزا از اواسط شهریورماه تا اواسط مهرماه در استان انجام‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات زراعی موثر کشاورزان میانگین تولید کلزا در هر هکتار ر به سه تن رسانده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جدید میزان برداشت کلزا در چهارمحال و بختیاری به ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن برسد.

سعیدی یادآور شد: ارقام کشت شده کلزا در چهارمحال و بختیاری نیما، نپتون و هیدرومیل است که مقاوم در مقابل سرما و ریزش هستند.

سیروس بیک‌بکان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روغن خوراکی یکی از محصولات اساسی کشور است، خاطرنشان کرد: برای خودکفایی در بخش تامین روغن خوراکی، توسعه کشت دانه‌های روغنی کلزا در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده مطالبات کلزاکاران پرداخت می‌شود، یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده وزارت جهاد کشاورزی شرکت روغن‌کشی رستاک خلیج فارس برای خرید محصول دانه‌های روغنی (کلزا) به استان معرفی شده و اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری حاضر می‌شوند.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید