Iranian Agriculture News Agency

نظمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز برداشت مزرعه نمایشی یک هکتاری نباتات علوفه ای کشت مخلوط ماشک با جو در خداآفرین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین از برداشت مزرعه نمایشی یک هکتاری نباتات علوفه ای (کشت مخلوط ماشک با جو ) در این شهرستان خبر داد:

آغاز برداشت مزرعه نمایشی یک هکتاری نباتات علوفه ای کشت مخلوط ماشک با جو در خداآفرین

 رشید نظمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: این مدیریت در راستای توسعه کشت نباتات علوفه ای دیم، امسال برای اولین بار به کشت مخلوط ماشک با جو در سطح یک هکتار با رعایت تاریخ مناسب کشت اقدام نمود.

وی در ادامه افزود: در سالزراعی جاری علیرغم حاکم بودن خشکسالی (وقوع تنش خشکی) کشاورز با تحت نظر کامل کارشناسان این مدیریت توانست 2.5 تن در هکتار علوفه خشک برداشت نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین ادامه داد: این روش دارای مزایای زیادی است وافزون بر اثرات آن در حفظ تعادل اکوسیستم طبیعی ، افزایش درآمد کشاورز، حاصلخیزی خاک، اصلاح تناوب زراعی در دیم، بهره وری مناسب و بیشتر از نزولات جوی از مزایای آن شمرده می شود.

 نظمی در ادامه ابراز امیدواری کرد با گسترش طرح توسعه نباتات علوفه ای با رعایت تاریخ مناسب کاشت در منطقه شاهد تحول عظیمی در کشاورزی این منطقه (بویژه در کشاورزی دیم) این شهرستان خواهیم بود که علاوه برتامین نیاز علوفه کم هزینه در مقایسه با سایر علوفه های پر هزینه مانند یونجه برای دامداران منطقه و باروری خاک منطقه در نهایت زمینه برای کشاورزی آلترناتیو و جایگزین (کشاورزی اکولوژیک و پایدار) هموارتر خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید