Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

خواسته کشاورز و تولیدکننده اصل خواهد بود

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد:اولویت و برنامه اصلی من کشاورز محوری و افزایش بهره وری با استفاده از اصول علمی و فناوری برای افزایش تولید و توسعه بخش کشاورزی است.

خواسته کشاورز و تولیدکننده اصل خواهد بود
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه،  در دومین روز پذیرش مسئولیت وزارت جهادکشاورزی با استقبال گرم مردم بستان آباد وارد زادگاه خود شد و با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.
 
 وزیر جهادکشاورزی همچنین ضمن حضور در‌ مسجد جامع بستان آباد با مردم شریف این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
 
نوری قزلجه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان هم با تقدیر از حضور پرشور مردم کشور خصوصاً شهرستان بستان آباد در انتخابات ریاست جمهوری و رأی به برنامه ها و گفتمان رییس جمهور دولت چهاردهم تقدیر کرد.
 
وزیر جهادکشاورزی، انتخاب کابینه  رئیس جمهور از میان دیدگاه ها و گروه‌های مختلف و رأی اعتماد قاطع نمایندگان مجلس به این تنوع سلیقه و گفتمان در دولت را آغازی بر وفاق، همدلی و همکاری در کشور برای توسعه و آبادی واقعی برشمرد و گفت: قطعا اعضای کابینه و همه مسئولان دولتی قدر این وفاق و همدلی و همراهی مجلس و ارکان نظام بویژه حمایت مقام معظم رهبری از دولت را خواهند دانست و برای توسعه کشور و حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
 
نوری قزلجه گفت:همانطور که در برنامه خود به مجلس شورای اسلامی هم تاکید کردم ، محور برنامه های جهاد کشاورزی در دوره جدید کشاورز محوری ، تولید و افزایش بهره وری با کمک دانش بنیان ها و مراکز علمی خواهد بود.
 
وزیر جهادکشاورزی ،همچنین تأکید کرد: در دوره جدید خواسته کشاورز و تولیدکننده اصل خواهد بود و در کنار آنان تولید و کشاورزی را توسعه خواهیم داد.
 
وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه انتقال آب از سد کلقان برای شرب و بهداشت منطقه انجام گرفته و در دولت جدید نیز برای تکمیل این پروژه و حل مشکل کمبود آب شرب شهرستان تلاش خواهم کرد افزود: از شما مردم شریف بستان‌آباد برای حمایت و همراهی در دوره نمایندگی مردم شهرستان قدردانی می‌کنم؛ برای ادامه این مسیر دشوار خدمت رسانی به مردم در جبهه ای دیگر از نظام، کماکان نیازمند دعای خیر و همراهی و همکاری شما هستم.
 وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به بستان آباد ضمن مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای این شهرستان گفت:خوشبختانه دکتر پزشکیان مسئله وفاق ملی را در برنامه‌های خود قرار داده و نمایندگان مجلس نیز بر ادامه این مسیر صحه گذاشتند.
 
نوری با بیان اینکه ان‌شاءالله دولت و مجلس قوی و محکم در مسیر تحقق اهداف نظام و خدمت به مردم قدم برخواهند داشت تاکید کرد: احساس فعلی من فقط احساس مسئولیت است که وظیفه خطیر و سنگینی است؛ پنجشنبه گذشته بعد از جلسات مهم در وزارتخانه برای شروع معنوی کار به پابوس امام رضا(ع) رفتم و روز (جمعه) در دومین روز کاری به بستان‌آباد آمدم. چرا که مردم شریف این شهرستان سال‌های سال بنده را حمایت کرده‌اند، در مسیر خدمت هم مدیون این مردم هستم. ان‌شاءالله با دعای خیر آن‌ها در برابر مردم ایران و در پیشگاه مقام معظم رهبری، رئیس‌ جمهور ، شهدا و خصوصاً امام شهدا شرمنده نشوم.
 
وزیر جهادکشاورزی مجدداً یادآور شد: خلاصه تمام برنامه‌هایم برای وزارت جهادکشاورزی اینست که به زحمتکشان اصلی عرصه امنیت غذایی کشور ، کشاورزان و دامداران و بهره‌ برداران بخش کشاورزی خدمت کنم و سعی نمایم زمینه تحقق خواسته‌هایی که مدنظر دارند را فراهم نموده تا این عزیزان با آسودگی خاطر به فعالیت اقتصادی و سودآور خود ادامه بدهند تا از این طریق امنیت غذایی کشورمان تامین شود.
 
وزیر جهادکشاورزی افزود: بنده در روز اول کاری و حتی قبل از رأی اعتماد پیگیر مطالبات گندمکاران بودم، با پیگیری‌های رئیس‌جمهور و عنایت مقام معظم رهبری و مطالبات کشاورزانی که تا پایان مرداد ماه محصول خود را تحویل داده باشند، تا قبل از پایان شهریور ماه تسویه خواهد شد، هزینه مابقی گندم های خریداری شده که تا مهر ماه ادامه خواهد داشت و  نیز به موقع پرداخت می‌شود. و قیمت گندم سال بعد ، بزودی تعیین خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی ، عصر جمعه  نیز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در این دیدار گفت: مشکلات موجود در روستاها موجب مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ می شود که لازم است دولت با توجه به روستاها از این معضل جلوگیری کند.
وی، با اشاره به نقش مهم وزارت جهادکشاورزی در تامین مواد غذایی و سفره مردم، ایجاد اشتغال برای روستائیان و خرید به موقع و با قیمت منطقی محصولات کشاورزی و قطع واسطه ها و دلالان در تامین مایحتاج غذایی جامعه را ضروری خواند.
 
وزیر جهادکشاورزی نیز در این دیدار توجه ویژه به بهره برداران و ذینفعان بخش کشاورزی و جلب مشارکت آنها در تصمیم گیری ها و جایگزینی "کشاورز محوری" به جای " کشاورزی محوری" و مبنا قرار دادن توسعه کشاورزی روستاپایه را از سیاست‌های اصلی این وزارتخانه بیان کرد.
نوری قزلجه خاطرنشان کرد: هم اکنون روستاها در کشور ۲۴ متولی دارد که قرارست با اصلاح ساختار، همه امور روستایی در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود.
 
عیادت از حجت الاسلام غفاری امام جمعه شهرستان بستان آباد در بیمارستان محلاتی تبریز و دیدار با تراب محمدی سرپرست استانداری از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر جهادکشاورزی به استان آذربایجان شرقی بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید