Iranian Agriculture News Agency

۷۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان بوشهر فعال است

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر گفت: ۷۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با دو هزار و ۵۰۰ نفر عضو در هشت شهرستان استان بوشهر در حال فعالیت هستند.

۷۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان بوشهر فعال است

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، شهریار مرشدی بیان کرد: تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در استان بوشهر از نیمه دوم سال ۱۳۹۵ با تشکیل ۵۵ صندوق در روستاهای استان با مشارکت زنان روستایی و عشایری آغاز و تا کنون ادامه دارد که ۴۶ صندوق مربوط به شهرستان دشتستان است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر گفت: هدف از تشکیل این صندوق‌ها جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است و سپس شرکت دادن زنان در اقتصاد جامعه و خانواده که در طول این چند سال نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی گفت: این صندوق‌ها توانسته‌اند با تسهیلات کم بهره و سرمایه‌های بسیار ناچیز تحولی در اقتصاد خانواده ایجاد کنند و سالانه با اجرای دوره‌های آموزشی ویژه اعضا صندوق‌ها توسط مدیریت هماهنگی ترویج و با مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز توانمندی زنان روستایی بیش از پیش بیشتر شده که این موضوع در افزایش درآمد خانوار روستایی و عشایری و خوداتکایی جوامع محلی نقش بسزایی دارد.

مرشدی توضیح داد: ادامه طرح‌های سال ۱۴۰۲ از جمله اجرای گلخانه‌های کوچک مقیاس _ اجرای طرح توسعه زنبورداری، فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی، کاشت یک میلیارد نهال، اجرای طرح توسعه کسب و کار بازاریابی، تولید محصول گواهی شده، گیاهان دارویی، پرورش بلدرچین، پرورش بز نژاد عدنی، تهیه کمپوست از زباله‌های خانگی و غیره در برنامه امسال حوزه زنان روستایی و عشایری است و همچنین طرح‌های جدید مانند زنان کار آمد و روستای سرآمد در همه شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید