Iranian Agriculture News Agency

آغاز پرورش کرم ابریشم در شهرستان جلفا با توزیع 60 جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از آغاز پرورش کرم ابریشم در این شهرستان خبر داد.

آغاز پرورش کرم ابریشم در شهرستان جلفا با توزیع 60 جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رضا عباسی گفت: برای پرورش کرم ابریشم و تولید پیله 60 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران شهرستان جلفا در سال جاری توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه برگ درختان توت به‌عنوان منبع اصلی تغذیه کرم ابریشم است، افزود: با شروع فصل بهار و آغاز برگ دهی درختان توت، کار نوغانداری در روستاهای بخش سیه رود آغاز می‌شود.

عباسی بیان کرد: هر ساله پرورش کرم ابریشم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در منطقه، از اواخر فروردین ماه توسط روستاییان علاقمند به نوغانداری آغاز و به مدت حدوداً 45 روز ادامه می‌یابد.

وی گفت: با توجه به کلاس‌های آموزشی و ترویجی که طی سال‌های متمادی توسط مدیریت جهادکشاورزی جلفا برگزار شده است باعث شده متوسط عملکرد را تا 40 کیلوگرم به ازای هر جعبه برسانند و شاخص برداشت پیله تر در سالهای گذشته در این شهرستان حتی 48 کیلوگرم در جعبه شده است.

عباسی توضیح داد: هم‌اکنون صنعت نوغانداری در این شهرستان، تداوم داشته و با افزایش توتستان‌های مورد نیاز برای توسعه این صنعت و در کنار آن ایجاد صنایع جانبی تولید محصولات ابریشمی مانند پارچه‌بافی و گسترش بافت فرش‌های نفیس ابریشمی، می توان در میان‌مدت توسعه این صنعت را تضمین کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید