Iranian Agriculture News Agency

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سازمان برگزار شد

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه درسازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اسلام، خط قرمز امام راحل بود و همواره تأکید می کردند که حتی در برابر نزدیکانم نیز به هیچ وجه از اسلام کوتاه نخواهم آمد.

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سازمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و شهدای قیام 15 خرداد و سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که با حضور مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی در حسینیه سنگرسازان بی سنگر این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و شهادت شهدای بزرگوار خدمت، گفت: بزرگترین دستاورد امام خمینی (ره) این بود که مردم ایران را از زیر یوغ ستم استکبار و استبداد نجات داد. مردمی که سالیان زیادی بودند زیر سلطه استعمار بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی برای همیشه این سلطه پایان یافت.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) توانست عزت را به مردم ایران برگرداند. انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید که ایادی شرق و غرب تلاش می‌کردند تا هرگونه نشانه ای از خداپرستی و دین‌داری را در دنیا محو کنند اما امام خمینی (ره) در این فضا انقلاب را آغاز کرد و پیروزی آن باعث شد تا نقشه شرق و غرب در این زمینه ناکام بماند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت پیروی از خط امام گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره در بیانات خود بر ادامه دادن خط امام راحل (رضوان‌الله علیه) تأکید دارند چرا که خط امام، خط استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و حمایت از مستضعفان و مظلومان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی گفت: زندگی امام را می‌توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد؛ بخش اول از سال 1342 تا 1357 است که دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی بود. این دوران در دوران ستم‌شاهی با خفقان سرکوب شدید همراه بود. امام خمینی (ره) در این دوران تلاش کردند تا مردم ایران را با جایگاه واقعی خود آشنا کنند. از تشکیل حکومت قاجار تا پیروزی انقلاب اسلامی دولت‌های مستکبر جهان ناملایمات و مشکلات زیادی برای مردم ایران ایجاد کردند.

وی توضیح داد: دومین رسالت امام (ره) تشکیل دولت براساس اسلام ناب محمدی است. امام (ره) نظریه ولایت‌فقیه را در این حوزه مطرح کردند که بیش از چندین سده بود که این نظریه حتی امکان ارائه نیز پیدا نکرده بود. امام خمینی (ره) اسلام آمریکایی مد نظر شاه و حامیانش را کنار گذاشت و عنوان کرد که این مملکت، مملکت اسلامی است و باید زیربنا و همه اصولش نیز اسلامی باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه درسازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سومین رسالت امام خمینی (ره) در این برهه را هویت بخشی به ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: این انقلاب با قدرت الهی و رهبریّت امام (ره) و پشتوانه مردمی پیروز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی دومین برهه زندگی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) را از سال 1357 تا آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 دانست و گفت: در این برهه نیز امام سه رسالت اصلی داشت. نخستین رسالت تقویت حکمرانی اسلامی بود. خط قرمز امام اسلام و مباحث اسلامی بود و همین خط قرمز باعث شد تا امثال آیت‌الله منتظری که از نزدیکان امام بودند به حاشیه رانده شوند چرا که امام بارها گفته بود که عهد کرده‌ام در زمینه اسلام هیچ‌گاه کوتاه نیایم حتی در برابر نزدیکانم.

وی افزود: امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم‌سالاری را به مردم هدیه داد. قبل از انقلاب اسلامی مردم در هیچکدام از تصمیم‌گیری‌های کشور دخالت نداشتند اما بعد از انقلاب اسلامی و به دلیل اینکه مبناء این انقلاب به دست مردم رقم خورده بود در رفراندوم بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی رأی داند و در ادامه نیز در تمامی انتخابات مختلف همواره مردم در میدان بودند و این موهبت انقلاب بود که مردم را به میدان آورد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه درسازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام را در ابعاد مختلف مملکت نهادینه کرد چرا که این باور را داشت که ایران یک کشور اسلامی است و قوانین و اصول آن نیز باید بر اساس اسلام باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی سومین برهه زندگی امام خمینی (ره) را در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در این دوره امام راحل (ره) خداباوری را در بین آحاد جامعه رواج دادند. همین خداباوری بود که باعث شد کشوری که تازه در آن انقلاب رخ داده است و ساماندهی مناسبی نیز در نیروهای دفاعی و نظامی آن وجود ندارد بتواند در مقابل کشور مهاجمی مثل عراق که توسط شرق و غرب و بیش از چندین کشور جهان حمایت می‌شود، دفاع کند. چنانچه دیدیم که امام راحل در ماجرای شکست آمریکا در طبس و حتی شکست حصر سوسنگرد و آزادی خرمشهر همواره خداوند را عامل این پیروزی‌ها می‌دانست.  

وی خودباوری را دیگر رسالت امام (ره) در این برهه حساس از تاریخ کشور دانست و گفت: خودباوری رمز پیروزی کشور در دوران دفاع مقدس بود چرا که با هدایت امام راحل (ره) همه به این باور رسیده بودند که با اتکا به خود می‌توان دشمن بعثی را شکست داد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه درسازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سومین رسالت امام در این دوره را ترویج فرهنگ مقاومت دانست و گفت: مقاومت مفهومی است که مقام معظم رهبری نیز بارها به آن اشاره داشته‌اند و همواره مورد تأکید امام راحل نیز بود. امام خمینی (ره) باور داشتند که در هر عرصه‌ای با توجه به فرهنگ مقاومت پیش برویم یقیناً پیروز خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی با تسلیت شهادت شهدای خدمت، در خصوص شهید آیت‌الله رئیسی و ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار گفت: آیت‌الله شهید رئیسی همیشه در میدان حاضر بود از روزهای ابتدایی فعالیت به‌عنوان رئیس‌جمهور تا آخرین روزی که به موجب سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد شبانه روزی در راه خدمت به مردم تلاش کرد. در وصف مقام این شهید بزرگوار همین بس که رهبر معظم انقلاب در مورد او فرمودند آیت‌الله رئیسی شخصیتی کم نظیر بود.

وی در خصوص شهید آیت‌الله آل هاشم گفت: امام‌جمعه مردمی و محبوب تبریز محبوب قلوب همه مردم بود از زمانی که به عنوان امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان منصوب شد رفتاری پدرگونه با آحاد مردم داشت و همین برخورد باعث شد تا در فراق از دست دادنش همه مردم عزادار شوند. او با مردم ارتباطی بسیار خوب و صمیمی داشت و مردم نیز او را عمیقاً دوست داشتند. همواره در مراسمات مختلف شرکت می‌کرد. آذربایجان شرقی هیچ‌گاه خدماتی که آیت‌الله آل هاشم انجام داد را از یاد نخواهد برد.

در این مراسم یکی از مداحان و ذاکرین اهل بیت به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 75.91M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید