Iranian Agriculture News Agency

تأکید بر لای‌روبی کانال‌های آبیاری اراضی کشاورزی خداآفرین

نماینده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند بر لایروبی کانال‌های آبیاری اراضی کشاورزی خداآفرین تأکید کرد.

تأکید بر لای‌روبی کانال‌های آبیاری اراضی کشاورزی خداآفرین

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهنام رضوانی در بازدید از مناطق سیل زده‌ خداآفرین که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت گفت: متاسفانه حجم خسارت‌ها بسیار سنگین بوده، بیش از 500 هکتار از اراضی کشاورزی در معرض سیل قرار گرفته است.

وی بر اقدام ضروری در این شرایط بحرانی تاکید و افزود: اختصاص ماشین‌آلات لازم برای لایرروبی کانال‌های آبیاری و هم‌چنین مسیل‌های روستایی است تا از تحمیل خسارت بیش‌تر به محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

نماینده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند افزود: پس از تکمیل گزارش‌های خسارت سیل از سوی دستگاه‌های مربوط، سایر کمک‌ها و حمایت‌های مالی دولت از جمله تسهیلات کم‌بهره‌ی بانکی و استمهال وام‌ها را پی‌گیری می‌کنیم تا منابع لازم در این زمینه تخصیص یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید بر بازسازی و لایروبی کانالهای آبیاری، بسیج همگانی و استفاده از تمامی امکانات موجود تاکید کرد.

اکبر فتحی گفت: وقوع حادثه سیل ناشی از بارش های تند باران و تگرگ در چند روز قبل باعث وارد نمودن خسارت به تاسیسات آبیاری، دامداری ها، کانالهای آبیاری، ابنیه و راههای بین مزارع و اراضی کشاورزی در سطح شهرستان های خداآفرین و کلیبر گردید.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در حال برآورد نهایی خسارات وارده و تدابیر لازم برای جبران خسارات و کمک به سیل‌زدگان هستند.

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید