Iranian Agriculture News Agency

تحقیقات علمی؛ کلید ارتقای امنیت غذایی در کشور

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی به تعامل با کشورهای همسایه برای انتقال یافته های تحقیقاتی تاکید کرد.

تحقیقات علمی؛ کلید ارتقای امنیت غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علیرضا دهناد در جلسه شورای مستند‌سازی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به حجم تحقیقات انجام شده در بخش های تحقیقاتی این مرکز گفت: تحقیقات علمی و پژوهشی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، نقش حیاتی در تأمین نیازهای غذایی جامعه و بهبود کیفیت محصولات ایفا می‌کند.

وی افزود: کارشناسان معتقدند که با توجه به چالش‌های جهانی مانند تغییرات اقلیمی، افزایش جمعیت و محدودیت منابع طبیعی، توجه به تحقیقات علمی در این زمینه بیش از پیش ضروری است. این تحقیقات می‌توانند به توسعه فناوری‌های نوین، بهبود روش‌های کشت و افزایش بهره‌وری کمک کنند.

دهناد ادامه داد: بر اساس بررسی‌های اخیر، استفاده از تکنیک‌های نوین در کشاورزی مانند کشاورزی دقیق و بیوتکنولوژی، می‌تواند به بهبود کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی منجر شود. این امر نه تنها به تأمین امنیت غذایی کمک می‌کند، بلکه موجب حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز خواهد شد.

وی افزود: هر یک از محققان و اعضای هیات علمی و تک به تک همکاران ما به قدری توانمند هستند که به جرات می‌توان گفت در کشور منحصر به فرد هستند، بنابراین جا دارد از توانمندی های همه همکاران در ارتقای فعالیت های مرکز استفاده کرد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به دیپلماسی کشاورزی اظهار کرد: امروزه در دنیا سرمایه گذاری‌ها را در جاهایی انجام می دهند که آب وجود داشته باشد و ما باید بتوانیم با توجه به توانمندی های ایستگاه های خود که دارای پتانسیل برای سرمایه گذاری خارجی هستند آن سرمایه ها را جذب بکنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد صادرات کشور که فرموده اند"صادرات کشور باید به سمت، تولید دانش‌بنیان برود به این سمت که ما بتوانیم محصول نهایی را در همه‌ی موادّ گوناگون صادر کنیم" گفت: ما با ارتباط با کشورهای همسایه می توانیم به این فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

دهناد توضیح داد: بر اساس رایزنی های انجام شده با مسئولین ذ‌ی‌ربط در استانداری آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی برای همکاری با کشورهای همسایه انجام خواهد یافت، وقت آن است که از پیله خود بیرون آمده و با دست به دست هم دادن و با استفاده از توانمندیهای همکاران، یافته‌های تحقیقاتی خود را به تمام دنیا صادر کنیم.

وی با اشاره به تجربه‌های گرانقدر همکاران گفت: شاخص های اثر گذار را مشخص کرده و روی داشته های با ارزش خود وقت بگذارید.        

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید