Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جشنواره شکرانه برداشت هلو در شندآباد شبستر

پنجمین جشنواره پایان برداشت محصولات کشاورزی و شکرانه اتمام برداشت هلو، در شهر شندآباد شبستر برگزار شد.

برگزاری جشنواره شکرانه برداشت هلو در شندآباد شبستر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، این جشنواره به‌منظور برندسازی هلو و دیگر محصولات کشاورزی در قالب جشنواره‌ای فرهنگی و با حضور تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی، مقامات استانی و شهرستانی، علاقه‌مندان، اهالی منطقه و غرفه‌داران برگزار شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این جشنواره، برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی را گامی در راستای توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: مدیریت استان از توسعه بخش کشاورزی به طور جدی حمایت می‌کند.

تراب محمدی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است نقش مهمی در معرفی محصولات، جذب گردشگر و تبادل فرهنگی بین نقاط مختلف استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: این جشنواره‌ها همچنین اقدامی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و معیشت کشاورزان و باغداران است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کشاورزی و زراعت در آموزه‌های دینی گفت: کشاورزی یکی از مشاغل ارزشمند و با برکت است و ارزش و اهمیتی که در کشاورزی وجود دارد در هیچ شغل دیگری نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر امنیت، استقلال و آزادگی می‌خواهیم باید به امنیت غذایی جامعه نیز اهمیت بدهیم و این امر جز با بها دادن به بخش کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

محمدی با اشاره به وجود پنج میلیون هکتار اراضی باغی در کشور گفت: ۱۱۵ هزار هکتار از این اراضی مربوط به استان آذربایجان شرقی است و منطقه شندآباد نیز با داشتن دو هزار و 300 هکتار باغات هلو و تولید ۳۷ هزار تن محصول در سال یکی از مناطق مستعد به شمار می‌رود.

وی توجه به رعایت الگوی کشت را با توجه به کم آبی استان ضروری دانست و گفت: باید به سمت کشت محصولات کم آب بر و پر بازده پیش برویم که دولت نیز در این زمینه تسهیلات حمایتی را به کشاورزان ارائه می‌کند.

در این جشنواره، حدود ۱۰۰ غرفه مختلف شامل خشکبار، میوه و محصولات مشاغل خانگی و کشاورزی برپا شده بود که غرفه‌داران، محصولات خود را به‌طور مستقیم به بازدیدکنندگان عرضه کرده و فرصت‌های جدیدی برای تعامل با مصرف‌کنندگان فراهم شد.

یکی از اهداف مهم جشنواره، حمایت از کشاورزان محلی و ایجاد زمینه مناسب برای معرفی محصولات بومی از جمله هلوی شندآباد بود. هلوی شندآباد به‌ دلیل کیفیت بالا و طعم منحصربه‌فرد، از محصولات پرطرفدار این منطقه به شمار می‌آید و برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهایی، به توسعه گردشگری کشاورزی و به‌دنبال آن بازار این محصول در سطح ملی کمک می‌کند.

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و کشاورزی، نه‌تنها باعث تقویت اقتصاد روستایی و محلی می‌شود، بلکه به ایجاد همبستگی اجتماعی، ارتقای روحیه جامعه و توسعه گردشگری نیز کمک شایانی می‌کند.

 

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید