Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی در آذربایجان شرقی

هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه، همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در مراسم این کاروان ترویجی که در روستای نوجه 10 شهرستان تبریز برگزار شد گفت: هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه در 21 شهرستان استان آذربایجان شرقی با هدف ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و انتقال دانش روز و مطالب علمی توسط محققان به کشاورزان و بهره‌برداران کار خود را آغاز کرد.

آیت اله عبادپور ادامه داد: در فصل کشت محصولات پاییزه ضرورت دارد کشاورزان به تهیه بستر کشت و رعایت کشاورزی حفاظتی، تغذیه گیاهی و استفاده بهینه از منابع موجود و استفاده از ادوات خاکورزی برای حفاظت از رطوبت خاک توجه کنند.

وی گفت: امسال در استان آذربایجان شرقی طرح جهش تولید در690 هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود که در این ارتباط برای 200 هزار نفر روز آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مثل آب و خاک افزود: باید کشاورزان به حفاظت از آب و خاک اهتمام کنند و با مدییت صحیح مصرف باعث پایداری تولید و حفظ محیط زیست شوند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید