Iranian Agriculture News Agency

تحقق ماهانه پنج میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تحقق بیش از پنج میلیون قطعه جوجه ریزی در استان خبر داد.

تحقق ماهانه پنج میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی در حاشیه بازدید از پروژه زنجیره یکپارچه گوشت مرغ کیمیا‌پرور تبریز در مرند به خبرنگاران گفت: این مجموعه توسط مدیریت شرکت شهرک‌های کشاورزی به شرکت کیمیا پرور برای احداث مجتمع مرغداری واگذار شده است. در فاز اول برنامه ریزی برای تولید 650 هزارقطعه انجام شده است و کل مجموعه با ظرفیت 1.5 میلیون قطعه در چهار فارم و دو فاز اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد: این مجموعه برای تولید 20 میلیون قطعه جوجه یک روزه نیز برنامه ریزی کرده است. این شرکت یک زنجیره تولید است و کارخانه خوراک دام و طیور، مرغداری گوشتی و جوجه یک روزه در این مجموعه وجود خواهد داشت بنابراین امیدواریم با راه اندازی این مجموعه بتوانیم در نیاز گوشت مرغ استان را به طور کامل رفع کرده و به صادرات بپردازیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید گوشت مرغ در استان نداریم، گفت: ماهانه حدود 5 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های آذربایجان شرقی صورت می گیرد که موجب عرضه روزانه 300 تن گوشت مرغ به بازارها به صورت میانگین می شود. در صورتی که در مناسبت های مختلف، میزان تقاضا در بازار افزایش پیدا کند از طریق توزیع گوشت مرغ منجمد به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز و فروشگاه های زنجیره ای قیمت بازار را متعادل می کنیم.

شفیعی با اشاره به اینکه افزایش 1.5 میلیون قطعه ای تولید گوشت مرغ در استان می تواند تاثیر مثبتی بر بازار مرغ استان بگذارد، گفت: راه اندازی این زنجیره گوشت مرغ باعث پایین آمدن قیمت نیز می شود و رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید