Iranian Agriculture News Agency

توسعه باغات پسته یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه باغات پسته در استان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جزء الگوی کشت استان است.

توسعه باغات پسته یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی در حاشیه چهارمین جشنواره برداشت پسته ایلخچی به خبرنگاران گفت: خوشبختانه کشت پسته در آذربایجان شرقی رواج پیدا کرده است و به دنبال مطالعاتی که از طرف مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح استان انجام شده است و به دلیل محدودیت منابع آبی و بالا بودن EC آب و خاک، کاشت پسته را انتخاب و توصیه کرده‌اند که اقدامات ترویجی در این حوزه انجام شده است.

به گفته سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، کشت پسته به دلیل تحمل به شوری خاک و کم‌آبی، اقتصادی‌ترین گزینه برای جایگزینی محصولات پرآب‌بر است. هم‌اکنون در آذربایجان شرقی سه هزار و 100 هکتار باغ پسته وجود دارد که دو هزار و 250 هکتار آن بارور و 850 هکتار آن نونهال و غیر بارور است.

شفیعی گفت: توسعه باغات پسته در استان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جزء الگوی کشت استان است.

شفیعی همچنین به توسعه مراکز فرآوری پسته اشاره کرد و گفت: افزایش این مراکز برای جلوگیری از تر فروشی یک ضرورت است که بخشی از این مراکز به بهره‌برداری رسیده‌اند و بخشی از آنها نیز مجوزهای اولیه را دریافت کرده‌اند و در حال انجام اقدامات لازم برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری هستند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید