Iranian Agriculture News Agency

ضرورت حرکت به‌ سوی کشت محصولات کم‌آب‌بر و پربازده در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: اگر امنیت، استقلال و آزادگی می‌خواهیم باید به امنیت غذایی جامعه نیز اهمیت بدهیم و این امر جز با بها دادن به بخش کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

ضرورت حرکت به‌ سوی کشت محصولات کم‌آب‌بر و پربازده در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، تراب محمدی در چهارمین جشنواره پسته ایلخچی بیان کرد: جشنواره‌های محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و نقش مهمی در معرفی محصولات، جذب گردشگر و تبادل فرهنگی بین نقاط مختلف استان ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها همچنین اقدامی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و معیشت کشاورزان و باغداران است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی بیان کرد: توجه به رعایت الگوی کشت با توجه به کم آبی استان ضروری بوده و باید به سمت کشت محصولات کم آب بر و پر بازده پیش برویم که دولت نیز در این زمینه تسهیلات حمایتی را به کشاورزان ارائه می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: حمایت از کشاورزان محلی و ایجاد زمینه مناسب برای معرفی محصولات بومی، بازاریابی، شناسایی مشکلات کشاورزان از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌ها است. همچنین برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهایی، به توسعه گردشگری کشاورزی و به ‌دنبال آن بازار محصولات کشاورزی در سطح ملی کمک می‌کند.

وی گفت: مساحت اراضی باغی استان آذربایجان شرقی 117 هزار هکتار است که محصولات سیب درختی و انگور دارای بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغی استان هستند.

محمدی با اشاره به اینکه از باغات استان آذربایجان شرقی یک میلیون و 280 هزار تن محصول تولید می شود گفت: خام فروشی این محصولات، سود کمتری برای کشاورزان به همراه دارد از این رو کشاورزان باید به سمت فرآوری محصول و ایجاد زنجیره ارزش برای آن بروند.

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید