Iranian Agriculture News Agency

صدور هفت هزار و 445 شناسنامه برای باغات در آذربایجان شرقی

اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی شهرستانهای استان با سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان دیدار و درباره مسائل و مشکلات اتاق های اصناف و مشکلات کشاورزی شهرستان‌های خود گفت‌وگو کردند.

صدور هفت هزار و 445 شناسنامه برای باغات در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان شرقی با تبریک حسن انتخاب آقای دکتر شفیعی به سرپرستی سازمان جهادکشاورزی استان، گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های اتاق اصناف کشاورزی بیان کرد.

هادی فرجی آزاد با حمایت مجدد از برنامه‌های وزیر جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان، بر عزم اعضای اتاق اصناف کشاورزی در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های اتاق اصناف کشاورزی تاکید و بر ضرورت همکاری و تعامل سازنده با سازمان جهادکشاورزی استان و دستگاه‌های ناظر برای پیشبرد امور اشاره کرد.

وی از صدور 26 هزار و 813  فقره پروانه کسب کشاورزی از طریق سامانه سبک و هفت هزار و 445 شناسنامه باغات در یکسال و نیم گذشته خبرداد و گفت: برای استقرار ساختار جدید اتاق اصناف کشاورزی بیش از 73 جلسه کمیسیون نظارت در سطح استان و شهرستان ها تشکیل شده و 17 اتحادیه صنفی کشاورزی تشکیل شده یا در حال تشکیل است.

فرجی آزاد در بخش دیگری از گزارش فعالیت ها و برنامه های اتاق اصناف کشاورزی گفت: از ابتدای تشکیل نظام صنفی کشاورزی تا پایان سال 1401  حسابرسی کلیه شهرستان‌ها و استان انجام شده و امیدواریم در آبان ماه سال جاری حسابرسی مالی سال 1402 کلیه شهرستان ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به کندی روند شناسنامه‌دار کردن باغات استان گفت:  علی رغم  برگزاری جلسات منطقه ای با حضور مدیران جهادکشاورزی شهرستان و اتاق های اصناف کشاورزی شهرستان، عدم اجرای ماده 8 دستورالعمل شناسنامه دار کردن باغات و ارائه خدمات و مشوق‌های ذکر شده در ماده مذکور و عدم اطلاع رسانی کافی در مورد مزایای اخذ شناسنامه از علل کندی روند شناسنامه دار کردن باغات استان است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان با تقدیر و تشکر از وزیر جهادکشاورزی در ابلاغ به موقع قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده و افزایش قیمت خرید شیر از دامداران، در خصوص برخی از مشکلات کشاورزان استان گفت: عدم پرداخت کامل گندم خرید تضمینی استان، نبود نقدینگی برای کشت سال زراعی جدید، قیمت بسیار پایین سیب درختی و نبود بازار مناسب آن، وجود سموم بی کیفیت و عدم نظارت کافی در این خصوص از مشکلات کشاورزان استان است و پیشنهاد می‌کنیم در خصوص خرید تضمینی سیب درختی تصمیمات مقتضی سریعا اخذ شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید