Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت سیب از باغات شهرستان ورزقان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از آغاز برداشت سیب از باغات این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت سیب از باغات شهرستان ورزقان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امیدعلی جلالی بیان کرد: شهرستان ورزقان با توجه به میکروکلیمای مناسب، استعدادهای منطقه و به لحاظ قرار گرفتن در حاشیه دو رودخانه دائمی ارسباران چایی و حاجیلار چایی دارای 65 هزار و 351 هکتار اراضی زراعی و باغی بوده که از این مقدار دو هزار و 412 هکتار سطح زیر کشت باغات قرار دارد.

وی گفت: در شهرستان ورزقان، تعداد هفت نوع رقم سیب سردرختی با کل سطح 940 هکتار وجود دارد که از آن 610 هکتار بارور و 330 هکتار غیربارور است و سالانه 9 هزار و 821 تن سیب تولید می‌شود. اغلب باغات شهرستان مربوط به باغات سیب و با ارقام پیوندی شامل رد دلیشیز، گلدن دلیشیز، گالا، رد استارکینگ، فوجی، گلاب و ... با پایه کوتاه مالینگ M9 و M111 و پایه بذری است.

 جلالی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در این شهرستان، متوسط عملکرد این نوع میوه در سال جاری 16 تن در هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان با معرفی توانمندی‌های شهرستان در خصوص تولید سیب با کیفیت عالی، بر لزوم برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات این محصول با توجه به ظرفیت تولید و وجود پتانسیل‌های بخش باغبانی با احداث سردخانه و صنایع تبدیلی، سورتینگ و بسته‌بندی در منطقه تاکید کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید