Iranian Agriculture News Agency

خرید خدمات فنی حوزه کشاورزی از بخش خصوصی نیازمند فرهنگ سازی است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید خدمات فنی حوزه کشاورزی از بخش خصوصی نیازمند فرهنگ سازی است و آذربایجان شرقی باید در حوزه کارسپاری خدمات فنی الگوی کشوری باشد.

خرید خدمات فنی حوزه کشاورزی از بخش خصوصی نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی درحاشیه بازدید از مرکزخدمات کشاورزی ومنابع طبیعی غیردولتی روستای تازه­کند تبریز با اشاره به اهمیت افزایش مراکزخدمات کشاورزی ومنابع طبیعی غیردولتی گفت: بخش دولتی انتظاراتی از بخش خصوصی دارد و متقابلاً بخش دولتی نیز انتظاراتی از بخش خصوصی دارد.

وی خرید خدمات فنی و مهندسی حوزه کشاورزی از بخش خصوصی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: این فرهنگ­­­­سازی باید توسط بخش دولتی انجام شود.

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی باید توان فنی و مهندسی خود را آنقدر بالا ببرند که از بخش دولتی جلوتر باشند. کارشناسان این مراکز در حوزه های مختلف از قبیل زراعت، باغبانی و دام و طیور باید به دانش روز مجهز و از آخرین فناوری های مطلع باشند تا بتوانند عملکردی بهتر را رقم بزنند.

شفیعی ادامه داد: باید زمینه لازم ایجاد شود تا میزان دریافت خدمات فنی و مهندسی کشاورزی از بخش خصوصی افزایش یافته و به تدریج دریافت این خدمات از بخش دولتی کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تولیدکننده و بهره بردار به دنبال افزایش تولید و حداکثر کردن سود است و اگر کارشناسان بخش غیردولتی بتوانند این مهم را رقم بزنند، تولیدکنندگان با اشتیاق به سراغ دریافت خدمات از آنها خواهند رفت و برای دریافت این خدمات، هزینه نیز می کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از حمایت همه جانبه از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی خبر داد و افزود: همه خدماتی که امکان برون سپاری به بخش خصوصی وجود دارد باید انجام شده و در این زمینه به یک الگو در سطح کشور تبدیل شویم.

شفیعی بر لزوم مطالبه گری بخش خصوصی از بخش دولتی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی باید برای چالشهایی که وجود دارد راهکار ارائه کرده و اجرای این راهکارها را از بخش دولتی مطالبه کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از شهرستان‌های آذربایجان شرقی از مجموعه لبنیات پاستوریزه وطن شیر و کشت و صنعت و دامپروری دشت آذرنگین بازدید کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید