Iranian Agriculture News Agency

گام‌های جدید برای بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

برای تحقق اهداف طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی طرحهای زیربنایی برای بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی با تمرکز بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و حل چالشهای آبی شهرستان‌ها بررسی شد.

گام‌های جدید برای بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلسه معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و شرکت آب منطقه ای استان با حضور مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و معاون حفاظت و بهره‌برداری، نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و سایر مدیران ارشد آب منطقه ای استان برگزار شد که در این جلسه مدیران شهرستان‌هایی که با مشکلات آبی روبه رو هستند به بحث و بررسی پیرامون طرح‌های زیربنایی و رفع موانع اجرایی پرداختند.

قاسم جعفروند مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این جلسه تأکید کرد: تمامی طرح های زیر ساختی از جمله سیستمهای نوین آبیاری، احداث کانال سیستم‌های کم فشار و انتقال آب با لوله با هدف مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی استان اجرا خواهند شد. این اقدامات نه تنها به افزایش کارایی سیستم‌های آبیاری کمک می‌کنند بلکه باعث بهبود وضعیت کشاورزی دراستان نیز خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آبی استان نیازمند اجرای برنامه‌های نوین و مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط است.

حامد رئیسی افزود: هدف ما این است که با بهبود سیستم‌های آبیاری و رفع موانع موجود بهره‌وری از منابع آبی افزایش یابد و مشکلات آب در شهرستان‌های مختلف کاهش یابد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید