Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از گلخانه هیدروپونیک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از گلخانه هیدروپونیک گُل رُز شاخه بریده ناصری، واقع در روستای قاریاغدی شهرستان میاندوآب، بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از گلخانه هیدروپونیک

به گزارش خبرنگار ایانا در میاندوآب، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این بازدید با اشاره به اهمیت توسعه محصولات گلخانه‌ای گفت: با توجه به وجود محدودیت در منابع خاکی و آبی، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و تولید در محیط‌های بسته و قابل مدیریت، بهترین راهکار در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، پایداری تولیدات بخش کشاورزی و مصرف بهینه آب کشاورزی است.

وی توسعه کشت محصولات گلخانه ای را یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

رضا مقدم مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این بازدید گفت: گلخانه گُل رُز شاخه بردیده روستای قاریاغدی، با ظرفیت تولید ۹۰ هزار شاخه گل رُز در هر دوره، در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۱۰ مترمربع، با ۳ هزار مترمربع تأسیسات مسقف در بهمن ماه سال ۱۳۹۶، به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای چهار نفر به‌صورت مستقیم و پایدار، زمینه اشتغال فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: در حال حاضر ۶ واحد گلخانه در مجموع به مساحت بالغ‌بر ۲۱ هزار مترمربع در شهرستان میاندوآب فعال است و زمینه اشتغال مستقیم و پایدار برای ۱۱ نفر در این واحدهای تولیدی فراهم شده است.

رضا مقدم ادامه داد: سالیانه حدود ۹۱ تن انواع سبزی و صیفی، ۵۹۰ هزار اصله نهال، ۹۰ هزار شاخه گل رُز، ۶۶ هزار گلدان گل‌های زینتی و فصلی، در گلخانه‌های این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیران باغبانی و هماهنگی ترویج کشاورزی استان، معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی و مسئول باغبانی جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این بازدید حضور داشتند.

 

خبرنگار: هومن مویدزاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید