Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

تغذیه بی ضابطه جمعیت سگ های خیابانی را افزایش داده است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: غذادهی بی ضابطه به سگ‌های خیابانی موجب نامتوازن کردن جمعیت این حیوانات در کشور شده است.

تغذیه بی ضابطه جمعیت سگ های خیابانی را افزایش داده است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان‌غربی، حامد زارعی عصر دوشنبه در حاشیه همایش ملی روز دامپزشک در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: بهترین اتفاق درباره پیشگیری از عوارض هاری آموزش است البته نباید از اقدامات مسوولان مربوطه چه در حوزه وزرات کشور و شهرداریها و چه سایر نهادهای مسوول در زمینه جمع آوری حیوانات بلاصاحب یا حیواناتی که سبب گزش می شوند در این زمینه غفلت شود.

وی ادامه داد: سازمانهای مسوول هم لازم است آموزش های لازم را ارائه دهند و همه دوستداران حیوانات باید حقوق آنها را مراعات کنندتا اسیب های شهری دراین باره کاهش یابد.

زارعی با بیان اینکه حیوان دوستی این روزها به ضرر حیوانات است اضافه کرد: هم‌اکنون پناهگاه‌های نگهداری سگ‌ها بسیار کمتر از جمعیت این جاندار است چون به‌صورت ناگهانی جمعیت آنان افزایش یافته است.

وی با اشاره به ماده ۱۹ ایین نامه نظارت بهداشتی در خصوص حق و حقوق مسوولان فنی توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه کشور در ماده ۳۴ به این مسئله پرداخت شده و در متن قانون این مسئله آمده است و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد با همکاری وزارت دادگستری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید آیین نامه و قانون مسئولان فنی را تدوین کنند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: به زودی این قانون مصوب هیات وزیران شده و بعداز سال‌ها حق و حقوق آنان و قطع ارتباط با کارفرما حل می‌شود و این موضوع در راستای افزایش سطح سلامت و ایمنی غذایی بوده است.

 

خبرنگار: هومن مویدزاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید