Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم:

وفاق ملی باعث هموار شدن مسیر برای کشور و نظام خواهد شد

وزیر جهادکشاورزی دولت چهاردهم پس از کسب رای اعتماد مجلس راهی وزارت جهادکشاورزی شد و ضمن ملاقات با مسئولان در نشستی گزارش بخشی از رویدادهای وزارتخانه را دریافت کرد.

وفاق ملی باعث هموار شدن مسیر برای کشور و نظام خواهد شد

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه در سخنان کوتاهی در نشست با وزیر سابق جهادکشاورزی، نماینده ولی فقیه و معاونین و مدیران  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهیدان سنگرساز بی سنگر و شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی ، از حضور در جمع همکاران و دوستان سابق خود در وزارت جهادکشاورزی، ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اتفاق مهم سیاسی امروز در خانه ملت رخ داد و رای اعتماد به همه وزرای پیشنهادی، قدردانی کرد و گفت : وجه دیگر این اتفاق مهم این بود که در یک مجلس سه ضلعی به لحاظ سیاسی، این وفاق پیش آمد که مرهون تدبیر و درایت و تعامل رئیس جمهور با نمایندگان و حمایت مقام معظم رهبری هستیم.

وزیر جهادکشاورزی از واژه " وفاق ملی " به عنوان گفتمانی جدید در چند ماه اخیر نام برد و گفت : وفاق ملی باعث هموار شدن مسیر و ایجاد برکات برای کشور و نظام خواهد شد.

نوری با قدردانی از زحمات و تلاشهای مهندس نیکبخت طی یکسال و ۲ ماه  وزارت ، گفت : ایشان فردی پرتلاش و زحمتکش هستند ، از زحمات ایشان ممنونم که در یک شرایط پرتلاطم سیاسی ، بر وزارت جهادکشاورزی ، مدیریت کرد و برایشان آرزوی موفقیت دارم .

وزیر جهادکشاورزی بر ضرورت برگزاری هر چه سریعتر جلسات با معاونین و مدیران وزارتخانه تاکید کرد و گفت : باتوجه به نزدیک بودن سال زراعی جدید و آغاز کشت پاییزه، باید پیگیر تامین نهاده های کشاورزی از جمله کود، سم و بذر باشیم و با تلاش همکاران قدیم و جدید، راه موفق گذشته را با قدرت بیشتر ادامه دهیم.

نیکبخت هم در این دیدار با اشاره به سابقه حضور نوری در وزارت جهاد کشاورزی گفت : ایشان سابقه خوبی در سطوح مختلف جهادکشاورزی دارد؛ حضور  در هیات رئیسه مجلس  و رابطه نزدیک با رئیس‌جمهور، وی را در رسیدن به اهداف وزارت موفق خواهد کرد.

حجت الاسلام حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی نیز از وزیر جهادکشاورزی به عنوان شخصیتی برجسته، قابل اعتماد و مسئولیت پذیر نام برد و گفت : سوابق ایشان نشان از تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس دارد و این خصوصیت می تواند علی‌رغم مشکلات و مسئولیت سنگین، وی را به سرمنزل مقصود برساند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی و بی وقفه مهندس نیکبخت از زحمات وی قدردانی کرد و گفت : در سایه آن تلاش ها و زحمات و به لطف خدا امروز در تولید و خرید گندم موفقیت چشمگیری داریم و با همه کاستی ها و محدودیتها بیش از ۱۲ میلیون تن گندم خرید تضمینی خواهد شد. در بهره وری نشان تقدیر گرفتیم و از مشکلات زیادی عبور کردیم.

حجت الاسلام ربانی ، همچنین انتخاب دکتر نوری را به عنوان وزیر جهادکشاورزی بسیار نویدبخش دانست و گفت : آشنایی این برادر پرتلاش با عرصه کشاورزی می تواند نفس تازه دیگری به بخش کشاورزی کشور دمیده و ترقی و پیشرفت بیشتری را به ارمغان آورد .

گفتنی است ، غلامرضا نوری قزلجه هجدهمین وزیر جهاد کشاورزی پس از انقلاب اسلامی است که عصر امروز با ۲۵۳ رای مثبت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هدایت وزارت جهادکشاورزی را بر عهده گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید