Iranian Agriculture News Agency

لزوم اصلاح در ساختار مدیریت تولید

مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی گفت: تشکل‌ها صرفا خواستار اصلاح و بازنگری در ساختار مدیریت تولید هستند.

لزوم اصلاح در ساختار مدیریت تولید

فرشید صراف در گفت و گو با خبرنگار ایانا با اشاره با این که اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی دارای ۱۵ عضو شرکت تعاونی بزرگ استان از ۱۵ شهرستان با نزدیک به ۲۳ هزار بهره بردار است گفت: عدم سیاستگذاری صحیح و تغییر سریع سیاست‌ها در تولید، باعث نوسان زیادی در تولید شیر و گوشت کشور، و به تبع بی ثباتی در تولید و بازار شده است.
وی با تاکید بر این که اتحادیه های زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی محل مطمئنی برای اجرای سیاست های دولت هستند افزود: اکثر این‌تشکلها دارای قدرت اقتصادی، اجرایی و تصمیم گیری صحیح در راستای تقویت و حمایت از تولید بوده، و این تشکل‌ها با واردات نهاده های دامی و ژنتیکی کمک‌های شایان توجهی به دامپروری کشور داشته اند.
وی اضافه کرد: در همین رابطه این تشکلها بدلیل بررسی مالی و حسابرسی و مدیریتی از سوی سازمان تعاون روستایی، می‌توانند کمک‌ بزرگی به کارهای اجرایی و سیاستگذاری دولت باشند. کما اینکه در این سال‌ها کمک‌های قابل توجهی در خصوص خرید های تضمینی و واردات و تنظیم بازار داشته اند.

صراف با بیان این که اتحادیه‌ ها یک گروه مردم‌نهاد هستند که به کمک اعضا خود به جایگاه فعلی خود دست یافته اند، افزود: این جایگاه با وجود تلاش‌های بسیار ، هنوز آنطور که باید و شاید در خور اتحادیه ها و تشکل ها نیست؛ و نیاز است ضمن تلاش بیشتر و کمک‌های فنی سازمان تعاون روستایی، این جایگاه ارتقا یافته، و خود را به عنوان اصلی ترین حامی تولید نشان دهند. ولی متاسفانه گاهی دیده می‌شود که خود دولت، تشکل‌ها را رقیب خود دانسته و اجازه رشد و بالندگی را از آنان می‌گیرد.

مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی گفت: تشکل‌ها صرفا خواستار اصلاح و بازنگری در ساختار مدیریت تولید هستند.
وی افزود: دولت با باور به تشکل‌ها میتواند واگذاری اتخاذ تصمیمات به آنها را در دستور کار قرار دهد. ولی برای انجام بهینه این واگذاری، باورمندی دولت به تشکل ها بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: متاسفانه‌ تشکل‌ها هر روزه با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند. دولت با مدیریت واردات نهاده و تسهیل و برداشتن موانع این امر، می‌تواند تولید را در کنترل و توازن نگه دارد؛ ولی بزرگترین مسئله نقش بسیار کمرنگ تشکل‌ها در امور تولید مانند تامین، توزیع و کنترل بازار نهاده با صادرات و واردات به موقع است.
صراف واردات بی‌رویه دام و ممنوعیت صادرات، قیمت گذاری پایین محصولات تولیدی مانند شیر خام و کنترل قیمت گوشت با واردات آن به جای بها دادن به تولید را زمینه ساز بحران در صنعت دام کشور قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد: با حضور دولت جدید  این سیاست‌ها تغییر یافته و دامپروری کشور در مسیر تولید به نفع مصرف کننده قرار بگیرد.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید