Iranian Agriculture News Agency

با هدف ارائه خدمات پایدار به سهامداران در قالب صندوق تعاونی روستایی ایرانیان محقق شد:

مشارکت در تولید

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان از رویکرد مشارکت با هدف توسعه فعالیت های کشاورزی و امکان ارائه خدمات ارزان قیمت به سهامداران خبر داد.

 مشارکت در تولید

 محمد مصباح در گفت و گو با خبرنگار ایانا، با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه ثابت صندوق تعاونی روستایی ایرانیان ۷۵ میلیارد تومان است افزود: با توجه به شرایط تورمی حاکم بر اقتصاد کشور این صندوق تعاونی رویکرد مشارکت را برای خدمات رسانی به سهامداران و اعضا روی میز کار قرار داده است. به این ترتیب که ارائه تسهیلات را کاهش داده و با حذف واسطه‌گری در قالب مشارکت به فعالیت‌های بازرگانی ورود کرده ایم.

وی ادامه داد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها راه برون رفت صندوق تعاونی از زیان‌های حاصل از شرایط تورم سیاست های مشارکت با تشکلهای بخش کشاورزی است و ادامه داد در حال حاضر این صندوق نقشه‌های کسب و کاری را با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و وزارت جهاد کشاورزی معرفی کرده و با اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی مشارکت می کند.

مصباح اضافه کرد: این مشارکت برای صندوق پول ارزان قیمتی را به عنوان درآمد خالص محقق می کند و امکان ارائه خدمات ارزان قیمت از محل آن، با نرخ کارمزد کمتر نیز به کشاورزان ایجاد می شود. چرا که این پول دیگر پول سپرده گذار نیست.

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان تصریح کرد: بیش از این تفکر و سیاست حاکم بر صندوق بر مبنای سیاست‌های متفاوتی بود و سپرده سرمایه‌گذار را برداشته در بانک دیگری سپرده می‌کردند و درآمد صندوق از محل سود پرداختی از طرف بانک تامین می‌شد. ولی از آنجا که هیئت مدیره فعلی صندوق از خود بدنه شبکه تعاون روستایی هستند؛ این رویکرد تاثیر بهتری، هم در سودآوری صندوق تعاونی و هم در توسعه فعالیت های کشاورزی داشته است.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید