Iranian Agriculture News Agency

آسیب شناسی حکمرانی آب در کشور در پنجمین همایش مدیریت آب

هیئت علمی بخش آبیاری فیزیک خاک موسسه تحقیقات خاک و آب، و دبیر پنجمین همایش مدیریت آب گفت: این همایش با رویکرد بررسی و آسیب شناسی حکمرانی آب کشور با تمرکز بر آبیاری هوشمند، در تاریخ 16 آبان ماه برگزار خواهد شد.

آسیب شناسی حکمرانی آب در کشور در پنجمین همایش مدیریت آب

 

شادمان ویسی در گفت و گو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر افزود: دبیرخانه این همایش ۱۸۵ مقاله در ۸ محور اصلی، از محققین، بدنه اجرایی و دانشگاهی فعال در حوزه آب دریافت کرد که پس از انجام داوری متمرکز روی مقالات در 25 شهریور ماه گذشته، ۱۶۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که در گام بعدی در قالب یک اپلیکیشن در اختیار کارشناسان و عموم قرار خواهد داده خواهد شد.

وی در ارتباط با ضرورت و اهمیت برگزاری این همایش تصریح کرد: بزرگترین مصرف کننده آب در دنیا و به تبع آن در کشور ما، بخش کشاورزی است. اگر ما بتوانیم مسائل آب در بخش کشاورزی را حل کنیم، کمک شایانی به دغدغه‌های آبی در کشور، منطقه و دنیا خواهیم داشت. از این رو اگر مسائل مدیریت آب در مزرعه به درستی تشخیص داده شده و راهکارهای آن ارائه شود، گامی به سمت حل مسائل آب برداشته ایم.

این عضو هیئت علمی بخش آبیاری فیزیک خاک موسسه تحقیقات خاک و آب ادامه داد: ما معتقدیم در ارتباط با آبیاری تحت فشار، به واسطه عجله‌ای که در توسعه کشور داشتیم؛ جای یک سری مطالعات خالی است و آبیاری تحت فشار ما را با مسائلی روبرو کرده است.

وی یادآور شد: ما به این موضوع واقف هستیم که معمولاً نتایجی که توسط تحقیقات حاصل می‌شود با تاخیر بسیار زیادی به دست بدنه اجرا و پس از آن به کشاورز می‌رسد. بر همین اساس با دعوت از مسئولین اجرایی و کشاورزان برای حضور در پانل‌ها و نشست‌هایی که در این همایش تعریف کرده‌ایم،تلاش بر حل این مساله داریم. برای اولین بار در این همایش از آنجا که مقالات در قالب اپلیکیشن در اختیار عموم قرار می‌گیرند، عملاً ارائه مقاله‌ای نداریم. بلکه دو نشست اساسی در این همایش یک روزه تحت عناوین امنیت غذایی و برنامه آب کشاورزی، و همچنین مسائل مرتبط با هوشمند سازی مدیریت آب مزارع برگزار خواهند شد.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید